A kereskedelmi járatok március végére tervezett indítását tervező Air Belgium két repülőgépet vetetett lajstromba a belga hatóságokkal.

Egy lépéssel közelebb került az induláshoz az Air Belgium. A nevében nem új, de startup légitársaságként induló cégnek múlt hét pénteken két repülőgépre adott ki lajstromjelet a belga légiközlekedési hatóság.

Az Air Belgium két darab Airbus A340-es repülőgéphez kapta meg az OO-ABA és az OO-ABB lajstromjelet
– az FPS Mobility weboldalán közzétett nyilvántartás szerint.

Forrás: Air Belgium

A két érintett szélestörzsű négyhajtóműves Airbus jelenleg még mindig Franciaországban van, az átalakítási, szerelési munkáik még nem fejeződtek be és nem kapták meg a cég látványosnak ígérkező festését sem.

A légitársaság körábbi közlése szerint március végétől kívánja megkezdeni a kereskedelmi járatok üzemeltetését két Airbus A340-es repülőgéppel a belgiumi diszkont reptér, Charleroi és Hong Kong között.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A légitársaság egyelőre még nem rendelkezik érvényes Légi Üzemeltetői Engedéllyel (AOC), de ennek kiadását február végére várják. Az AOC kiadásának feltétele, hogy a légitársaság legalább egy repülőgéppel rendelkezzen.

A március végi járatindulás így is ambiciózusnak tűnik, mert az AOC után még a kereskedelmi üzemeléshez szükséges engedélyeket is be kell szerezni és a repülőjegyek értékesítése csak ezt követően indulhat el.

Amint arról korábban beszámoltunk, az Air Belgium belga légitársaság szerdai bejelentése szerint működési bázisát a charleroi repülőtérre helyezi, és onnan indítja távol-keleti járatait is, a cég 300 új alkalmazott felvételét tervezi.

Niky Terzakis, a légitársaság vezérigazgatója elmondta, a hongkongi járatok már márciustól indulhatnak, aminek feltétele, hogy a távol-keleti úti célokat kiszolgáló repülőgépek február közepéig megérkezzenek és rendelkezésre álljon minden szükséges engedély.

Elmondta, azért döntöttek a charleroi repülőtér mellett, mert a brüsszeli Zaventem nemzetközi repülőtérrel ellentétben sokkal könnyebb megközelíteni, versenyképesek az árai és nemzetközi légiközlekedési központtá akar válni.

Az Air Belgium belga légitársaságot 1979-ben alapították, 1998-ban eladták az Airtours brit légitársaságnak, majd 2000. október végén megszűnt. 2016 végén a céget újraalapították azzal a céllal, hogy Belgiumot összekapcsolják ázsiai városokkal.

Mint ismert, a légitársaság eredetileg 2017. októberétől kívánta megkezdeni az üzemelést háromosztályos Airbus A340-300-asokkal, de decemberben bejelentették, hogy az indulást 2018 márciusára halasztották. A cég egyelőre nem rendelkezik légi üzemeltetői engedéllyel (AOC) és egyetlen repülőgép sincs a flottájában.