Összesen hatvan darab Bombardier CS300-as megrendeléséről állapodott meg a Bombardier és az airBaltic légitársaság.

B-J: Martin Gauss, az airBaltic vezérigazgatója (ex-Malév vezér), Uldis Augulis, Lettország közlekedési minisztere és Fred Cromer, a Bombardier Commercial Aircraft elnöke az ünnepélyes aláírást követően. (Forrás: Bombardier)

A gyártó közlése szerint az airBaltic 30 darab CS300-as repülőgép megrendeléséről írt alá kötelező érvényű megállapodást, továbbá 15 darabra opciós szerződést kötött.

A megállapodás szerint mindezeken felül még 15 darab CS300-asra szerzett vételi jogot a légitársaság. (Szándéknyilatkozat, opció, vételi jog: mi a különbség? – magyarázó cikkünk.)

A kötelező érvényű megrendelés értéke a CS300 jelenlegi listaára alapján 2,9 milliárd amerikai dollár, amennyiben a légitársaság lehívja a 15 darabra szóló opcióját és a további 15 darabra szóló vásárlási jogát, az üzlet összértéke listaárakon csaknem 5,9 milliárd dollárra rúg majd.

A most megrendelt repülőgépeket 2019 negyedik negyedévétől kezdi szállítani a kanadai gyártó.

Az airBaltic a CS300-as típus indító légitársasága, így az airBaltic jelentős darabszámú CS300 utánrendelése egy nagyon fontos üzenet a piac felé a típus kivételesen magas színvonalú teljesítményéről – hangsúlyozta Fred Cromer a gyártó elnöke.

Fotó: AIRportal.hu

A megrendeléssel az airBaltic CS300-as flottája 50 darabosra bővül (a korábbi 20 darabbal együtt, melyből még 12 darabot nem szállított le a gyártó), ezzel pedig Európában a legnagyobb, a világon pedig a második legnagyobb C Series vásárlóvá válik a cég.

A most megkötött szerződéssel az airBaltic flottája akár 80 darabosra bővülhet a cég 2025-ig tervezett terjeszkedési stratégiájának részeként.

A légitársaság – amint korábban már kilátásba helyezte – megszabadul az összes többi típusától, köztük a Bombardier Q400-as regionális turbólégcsavaros repülőgépektől is. A flottában kizárólag a Bombardier CS300-as típus teljesít majd szolgálatot.