Boeing 777-200LR típusú utasszállító repülőgépeket vásárol az Air India légitársaságtól az Etihad Airways, amelynek az öt gépre útvonalhálózat fejlesztési stratégiájának megvalósítása érdekében van szüksége. Az emirátusi flotta új típusa, neki szánt hosszú távú útvonalon jövő júniusban Abu Dhabi és Los Angeles közötti útvonalon fog bemutatkozni.

Az Air India flottájából vásárol Boeing 777-200LR típusú repülőgépeket az Etihad Airways. A Worldliner becenevet viselő extra nagy hatótávú típus klasszikus háromosztályos elrendezésben gyári adatok szerint 301 utast vehet fedélzetére, de az indiai légitársaság még ennél és kényelmesebben, összesen 238 üléses konfigurációban üzemelteti a gépóriást.

A B-777-200LR maximális repülési távolsága 17395 km, amely akár Chicago és Sydney, vagy New York és Szingapúr közötti közvetlen összekötetést is lehetővé tesz üzemeltetője számára.

Az Etihad Airwaysnél újdonság lesz a legnagyobb teljesítményű Boeing 777-200-as. A flottában jelenleg 17 darab 777-300ER és 3 darab 777 Freighter, vagyis a 777-200 teherszállító változata üzemel, ellenben a két legközelebbi ötcsillagos légitársaságnál, az Emiratesnél és a Qatar Airwaysnél is repülnek Worldlinerek. Összességében viszont a típusból nem sok készült, 2006-os színre lépése óta alig 60 darab épült belőle, első üzemeltetője a PIA Pakistan International Airlines volt.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Boeing 777-200LR gyári színekben. (Fotó: Boeing Company)


A két légitársaság között múlt héten létrejött megállapodás szerint az Air India 2014 elején kezdi meg a gépek átadását, amelyek fedélzetét az Etihad a forgalomba állítást megelőzően saját arculata és elvárásai szerint újrakonfiguráltatja. Az első Etihad színekben pompázó Boeing 777-200LR várhatóan 2014 áprilisára készül el.

A típust Los Angelesbe, valamint a meglévők mellett további dél-amerikai célállomásokra tervezik beállítani. Az átvett gépek közül a legfiatalabb (VT-ALE) 2008-as gyártású, a többi négy gép (VT-ALA, -ALB, -ALC, -ALD) 2007-ben került egyenesen a Boeing gyárból indiai megrendelőjéhez, amelynek a tranzakciót követően még két Worldlinere marad flottájában.

Amennyiben a típus beválik az Etihad Airways számára, nagyon valószínű, hogy a társaságot a 777-200LR utódjának szánt új generációs 777-8X is érdekelni fogja.

Kövess minket a közösségi médiában, és iratkozz fel napi hírösszefoglalónkra!
Hasznos, érdekes volt amit olvastál? Már egy újság árával támogathatod az AIRportal.hu működését!