Jetekre cseréli a Bombardier Q400-asait az airBaltic, Martin Gauss vezérigazgató szerint ugyanis a turboprop korszak lejárt. A konkrét típusról még nem született döntés.

Az ATW Online cikke szerint a korábbi Malév-vezér által igazgatott légitársaság két típust vizsgál a Q400-asok cseréjeként: a brazil Embraer E195-E2-t, illetve az általuk nagyon is jól ismert Bombardier CSerieseket. Martin Gauss szerint csak idő kérdése, hogy bejelentik a megrendelést, mivel a csere már eldöntött dolog. „A turboprop korszaknak vége” – fogalmazott.

Az airBaltic 12 darab Q400-as gépet üzemeltet, bár korábban voltak tervek arról, hogy növelik a „botmixer” flottát. A légitársaság azonban úgy döntött, hogy csak jetekből álló gépparkot akar üzemeltetni. Gauss szerint 14 gépre biztos, hogy szükségük lesz, de előfordulhat, hogy ezen felül is rendelnek majd, hogy a bővüléssel jelentkező igényt ki tudják elégíteni.

A Q400-asok bérlete 2021 és 2022 között jár le, de az új gépeket már 2019-2020-tól bevetnék, a régi gépeket pedig a bérleti időszak lejártáig más cégnek adnák át.

Meglepő döntés lenne, ha az Embraer mellett voksolna a társaság, közvetlen versenytársával, a Bombardier-vel ugyanis a CS300-as indító légitársaságaként komoly tapasztalatokat gyűjtöttek már regionális jetes flotta üzemeltetésében. Az airBalticnak további 13 CS300-asa vár leszállításra, a szerződés értelmében ezekből CS100-asra is konvertálhatnak néhány darabot.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A döntést várhatóan még idén meghozzák, de ez függ attól is, hogy a társaság privatizációja hogyan alakul. Reményeik szerint még ebben az évben sikerül új befektetőt találnia a kormánynak, amely a cég 80 százalékát birtokolja.

A Bombardier CS300-asa Rigában. (Fotó: airBaltic)

Mindenesetre Martin Gauss és csapata mindent megtesz azért, hogy jó színben tűnjön fel a cég: a januártól júliusig terjedő időszakban 20 százalékkal 1,9 millióra nőtt az utasforgalom és ugyanekkora mértékben emelkedtek a cég bevételei, az üzemelési költségek csökkentek, tehát az üzemi eredmény javult, az adózott nyereségre viszont a CS300-asokra való átállás egyszeri költségei miatt nagy nyomás nehezedik.