Kiszakadt a helyéről a Sichuan Airlines Airbus A319-esének egyik pilótafülke-ablaka.

A B-6419 lajstromjelű Airbus A319-133-as típusú repülőgép a légitársaság 3U 8633-as járatát teljesítette Csungkingból (CGK) Lhászába (LXA) repülőterére.

Az A319-es Csengtu (CTU) téréségében, FL 332-es (kb. 10 100 méteres) utazómagasságon repült, amikor a járat első tisztje előtti, jobb oldali pilótafülke-ablak kiszakadt a helyéről,
miután a pilótafülke ablakán egyre nagyobb repedés kezdett kialakulni, egy az eseményről később nyilvánosságra került videó szerint.

Forrás: Twitter

A repülőgép személyzete ezt követően azonnal vészsüllyedést kezdett, először FL240-es repülési szintre, majd az A319-es a közeli Csengtu repülőterén hajtott végre kényszerleszállást.

A repülőgépről a közösségi médiában látható fotók szerint a jobboldali szélvédő teljesen kiszakadt a helyéről, az ezt követő gyors dekompresszió következtében a pilótafülke több műszere is megsérült az elsőtiszt oldalán, valamint kis híján leszakadt a robotpilóta irányítására szolgáló panel is.

Az esemény során az elsőtiszt könnyű sérüléseket szenvedett, illetve a vészsüllyedés során egy légiutaskísérő is megsérült, de az utasoknak nem esett baja. A Reuters később arról számolt be, hogy a kapitány nyilatkozata szerint az elsőtisztet részben kiszippantotta a hirtelen fellépő nyomáskülönbség a kitört ablakon, aki szerencsére be volt kötve, így később vissza tudták húzni az ülésbe.

Az eseményt a kínai légügyi hatóság (CAAC) vizsgálja.

Így kezdett repedni a szélvédő:

Feltehetően a járat elsőtisztje be volt kötve az ülésbe, ezért nem szippantotta ki őt is a gyors légnyomásesés, mint a British Airways 5390-es járatát teljesítő BAC 1-11-es repülőgép kapitányát 1990 júniusában.

Amint további részletek kerülnek nyilvánosságra az eseményről, bővítjük a hírt.