A Lufthansa is kikérte az épp eladás előtt álló Alitalia részletes pénzügyi adatait, olasz lapértesülések szerint jelenleg a németek számítanak a favoritnak.

A Milano Finanza olasz gazdasági lap szerint a Lufthansa vezetői most is Fiumicinón vannak és arról tárgyaltak, hogyan tudnák a két légitársaság üzemét valahogy összefésülni. Vizsgálják azt is, hogy a jegyfoglalási rendszereiket hogyan tudnák egyesíteni. Úgy tűnik, a Lufthansát nem csak pár repülőgép átvétele érdekli, nagyobb tételben vennének át az olasz légitársaságtól repülőket.

Az régóta terjeng szakmai berkeken belül, hogy a Lufthansa hosszú ideje ácsingózik az olasz piacra és ezzel együtt a római bázisra. Ennek oka, hogy Róma az egyetlen olyan nagy repülőtér, ami még elérhető, és a Lufthansának eléggé korlátozott a jelenléte.

Korábban a Lufthansa olasz leányvállalatával jelen volt az olasz piacon, de a milánói bázisú céget két évnyi üzemelés után gazdasági okok miatt felszámolták.

A hírre reagálva a Lufthansa lapunkkal azt közölte, hogy a társaság nem kommentál sajtóspekulációkat. A hírek semmilyen új megállapítást nem tartalmaznak a Lufthansa terveit illetően, amelyekről Carsten Spohr elnök-vezérigazgató a IATA-konferencián már nyilatkozott – olvasható a közleményben.

A vezető korábban azt mondta, az olasz piac érdekes számukra, az Alitalia jelen formájában nem.

Fotó. AIRportal.hu

Az Alitalia vezetői a múlt héten döntöttek arról, hogy október 2-ről 16-ra tolta ki a kötelező érvényű ajánlatok beadási határidejét. A tárgyalások utáni végső ajánlat november 5-i határidejét ez a módosítás nem érinti. Ez utóbbi fázisban a tárgyalások során az érdekeltek még megváltoztathatják a korábban tett ajánlatukat.

A ch-aviation korábbi cikke szerint az Alitalia üzemeltetői továbbra is abban reménykednek, hogy egyben sikerül eladni a légitársaságot, ugyanakkor a legnagyobb esély a darabokban történő eladásra látszik: a járatüzemeltetés és a gépkarbantartás, illetve a földi kiszolgálási üzem is külön találhat gazdát.

Az értékesítést könnyítendő az olasz kormány júliusban bejelentette, hogy ő maga is hajlandó részesedést vásárolni a légicégből, amelynek jelenleg két olasz bank, az UniCredit és az Intesa Sanpaolo mellett áttételesen az olasz posta, valamint az Etihad a tulajdonosa. Az arabok azonban, miután a dolgozók megfúrták a reorganizációs terveket – gyakorlatilag kihátráltak, közölték, nem fektetnek több pénzt a vergődő Alitaliába.

MEGOSZTÁS