A most már a francia közlekedésbiztonsági hatóság által vezetett nyomozás meghozta az első eredményt, Grönlandon találtak néhány darabot az Air France A380-asának hajtóművéből.
A múlt hét végén a sérült hajtóműve miatt kényszerleszállást végrehajtó Air France A380-as ügyében már a francia közlekedésibiztonsági hivatal, a BEA vezeti a nyomozást.
A testület bejelentette, hogy a Párizs-Los Angeles járatot teljesítő gépből származó darabokat találtak Grönlandon.
A BEA közlése szerint a fedélzeti adatrögzítők információi alapján határolták be a keresési területet, és Grönland dél-nyugati részén rábukkantak a jégmezőn fekvő elemekre.
A hatóság nem részletezte, hogy milyen darabokról van szó. Mivel a baleset a sziget fölött történt, az illetékes Dánia hatósága is részt vesz a vizsgálatban, felkérésükre vette át a nyomozás vezetését a BEA. Megbízásukból október 4-én, szerdán az Air Greenland egyik helikoptere végzett kutatást a beazonosított területen, így találták meg a hajtómű egyes részeit, százötven kilométerre délkeletre Paamiut városától.
Közzétette: DP09 HUB CDG – 2017. október 2.
A megsérült 4. számú hajtómű és mellette jobbra az ép társa (Forrás: Facebook)
Az adatrögzítők elemzése Franciaországban, a BEA laboratóriumaiban zajlik, a hajtóműé pedig a gyártó Engine Alliance-nál, az Egyesült Államokban.
Mint megírtuk, az Air France óriásgépe a fedélzetről, majd a kanadai Goose Bay repterén a kényszerleszállást követően készült fényképek tanúsága szerint lényegében „elhagyta” a beömlőnyílást és legalább az első ventillátorfokozatot (amely, ha megnézünk egy korszerű mai repülőgéptípust, kívülről is jól látszik). A fedélzeten tartózkodók durranásról számoltak be, majd a vizsgálatok megállapították, hogy a szárny belépőéle és néhány hidraulikavezeték is megsérült a balesetben.
A Flightglobal cikke emlékeztet rá, hogy az A380-asokra megalkotott hajtóművön a most „elveszett” első ventilátorfokozatot a Pratt&Whitney gyártja, a General Electric pedig a nagy nyomású fokozatért felelős.