Részt vesz a Boeing által egy ideje tervezgetett középméretű típus, a „797”-es megalkotásában a Delta Airlines a vezérigazgató közlése szerint, és akár bevezető légitársaság is szívesen lenne.
A dolgozóknak küldött üzenetében Ed Bastian, a Delta Airlines vezérigazgatója azt írta, hogy a légitársaság aktív szerepet kíván vállalni a Boeing közepes méretű új repülőgépének fejlesztésében.
A Bloomberg hírportál információit a cég szóvivője lényegében megerősítette, hangsúlyozva, hogy „érdekes koncepciónak” tartják a „797”-esnek is nevezett, egy ideje a hírekben szereplő tervet.
Mint ismert, a programot (New Middle Size Airplane, NMA) a Boeing még nem indította el, de időről időre részleteket árul el a két változatban, mintegy 8-9000 kilométeres hatótávra képes, 220-270 utas szállítására alkalmas vadonat új típusról.
A Delta remek váltótípusnak tartaná a „797”-est, ha megvalósul, és a kiöregedő 757-esek és 767-esek helyett üzemeltetnék.
A leendő új repülőgépcsalád kifejlesztése Richard Aboulafia elemző szerint 10-15 milliárd dollárba is kerülhet. Bár a Boeing közlése szerint mintegy ötven potenciális érdeklődővel tárgyalnak folyamatosan, Scott Hamilton neves légiipari szakértő nem lát túl sok esélyt a „797”-es sikerére, egyrészt mert a valódi igények mennyisége kérdőjeles, másrészt mert az Airbus jóval hamarább felveheti a kesztyűt az A321neo továbbfejlesztésével.
A Boeing egyébként a 737-esek legnagyobb és a 787-esek legkisebb változata közötti piaci résbe igyekezne betörni az új típuscsaládjával, amelyet a 757-es gyártásának leállításával hagyott el.
Ugyanakkor maga a Delta is nemrég hatalmas megrendelést adott le Airbus A321neo-kra, amelyekkel a 757-esei egy részét váltja majd le. Ezt sokan annak tudták be, hogy a Boeing a hatóságok elé citálta a Deltát és a kanadai Bombardier-gyárat, a légitársaság C Series-megrendelése miatt, bár végül az illetékes testület nem adott igazat a Boeingnek.
A Delta-vezető azonban korábban úgy nyilatkozott, hogy nem fogja befolyásolni a flottát érintő döntéseiket ez a vita.
Egyes piaci vélemények szerint az Airbus legnagyobb keskenytörzsűjének új generációja alkalmas erre a piac közepi szegmensre, de az A321neo-hoz képest egy esetleges Boeing „797”-es nagyobb hatótávot és áruszállító kapacitást ígérne, mondta a Bloombergnek George Hamlin elemző szerint.
Aki úgy véli, mindkét nagy gyártó gépeire szüksége van és lesz a Deltának, hogy erősek maradjanak a tárgyalási pozíciói.