Címlap Címkék NMA

Címke: NMA

Új generációs keskenytörzsű-család és A350neo fejlesztésébe vág bele az Airbus

Az Airbus mérnököket toboroz egy teljesen új keskenytörzsű géptípus megtervezéséhez, valamint az A350-es 'neósításához' és a gyártósorok soha nem látott mértékű felpörgetéséhez. Mindenekelőtt viszont jöhet a nagyobb hatótávú A321XLR, és a megnyújtott 'plus' változat.

Az A321LR lehet a Boeing 757-esek váltótípusa a Unitednél

Az európai gyártó megnövelt hatótávú keskenytörzsűje, az A321LR léphet a húsz évesnél is öregebb 757-esek helyébe a Unitednél. A Boeing egyelőre húzza-halasztja az új közepes típusának, a 797-esnek a bejelentését, így az európai gyártó még több, a Boeing 757-esek váltótípusát kereső vevőt orozhat el az amerikaiaktól.

Boeing NMA: szélestörzsűek kényelmét kell a keskenytörzsűek hatékonyságával ötvözni

A Boeing vezérigzagtója szerint az új 757-es utódnak a szélestörzsűek kényelmét és a keskenytörzsűek hatékonyságát kell ötvözni. Ha sikerül, akkor akár 5 ezer példányra is lehet igény.

Nem lesz “797”-es programindítás Farnborough-ban

2019 év végéig dönthet a Boeing az új közepes méretű és hatótávolságú, sokak által 797-esként emlegetett típusról.

Még júniusban várja a hajtóműgyártók ajánlatait a Boeing a “797”-es típushoz

Június 27-ig kell beadnia ajánlatát a CFM International, a Pratt & Whitney és a Rolls-Royce hajtóműgyártóknak a Boeing új közepes, NMA típusához javasolt hajtóművekre. Vita van azon a téren is, hogy a Boeing szerint 4-5 ezer, míg a hajtóműgyártók szerint csak 2-3 ezer "797"-esre lesz kereslet.

Boeing 757-utód: céldátum már van, döntés még nincs

Ragaszkodik a 2025-ös forgalomba állítási céldátumhoz, de a program hivatalos indításával nem siet a Boeing. A gyártó szerint nem maga a repülőgép lesz forradalmian új, hanem a mögötte lévő gyártási technológia. Eközben az Airbus boszorkánykonyhájában is forralnak valamit.

Még tovább növelné az A321-es hatótávját az Airbus

Még tovább növelné az Airbus az A321LR-ek hatótávját, hogy konkurenciát állítson a még csak papíron létező Boeing 797-esnek. A cél, hogy az észak-amerikai légitársaságok ezt válasszák a 797-es helyett.

Újabb rekordot döntött az A321LR: 11 óra a levegőben!

A 11 órás, légvonalban 4 100 tengeri mérföldes (7 600 km) távolságot az A321LR olyan terheléssel repülte le közbenső leszállás nélkül, mintha tele lett volna utasokkal.

CFM LEAP-származékkal pályázna a GE a Boeing „797”-eshez

Az A320neo és a Boeing 737 MAX hajtóművének továbbfejlesztésén gondolkodik a General Electric, ezzel tennének ajánlatot a Boeing tervezett új, közepes méretű típusához.

Lerántotta a leplet a Boeing a tervezett „797”-esről

Nyilvánosságra került a hivatalos koncepciórajz a Boeing tervezett új közepes méretű típusáról, a gép leginkább egy 767-esre emlékeztet. A Lufthansa vezetője közölte, hogy vizsgálják az elképzelést, a United szerint viszont nem lesz meg időben az új Boeing, ezért az Airbusnál is körülnéz.

Vegyesen fogadják a légitársaságok a Boeing tervezett közepes típusát

Szakértők szerint a tervezett új típus raktere túl kicsi lesz az ázsiai légitársaságoknak, míg az észak-amerikai, európai cégeknek nem kell a nagy tehertér. A Ryanair sokallja a Boeing 797-es egységköltségét a 737 MAX-hez képest, ezért a nem akar a vevők között lenni.

A330neo és Boeing “797-es” a United látókörében

A 757-esek és 767-esek leváltására a United az Airbus és a Boeing kínálatát is elemzi, a szintén öregedő 737-esek és A320-asok helyére pedig az Embraer és a Bombardier típusait is vizsgálja. A Boeing 777-200ER váltótípusa az A350-900-as lesz a flottában.

Tűrhető veszteség az A380-ason, kérdéses az A319neo sorsa

Még évente hat darab A380-as legyártásánál is elviselhető a veszteség az Airbus vezére szerint, a program iparilag életképes így is. Tom Enders úgy látja, lehet még esélye az A319neo-nak is, a házon belülre kerülő C Series ellenére, az A350-es gyártás 2019-ben fordul nyereségbe.

Nagyon tetszene a leendő Boeing “797-es” a Deltának

Szimpatizál a Delta a Boeing tervezett új közepes repülőgéptípusával, amely az A321neo mellett az öreg 757-esek és 767-esek váltótípusa lenne a légitársaságnál.

Három különböző hajtóműverziót vizsgál a Boeing a 757 utódhoz

A három nagy hajtóműgyártó három teljesen más elképzeléssel állt elő a Boeing új közepes hatótávolságú repülőgépéhez (NMA), ezeket a rentoniak most vizsgálják.

Kérdések és válaszok a tervezett közepes méretű repülőgépről

A Boeing és az Airbus is kihívások előtt áll, hogy megfeleljen a légitársasági igényeknek egy új generációs, hosszabb utakra is képes, közepes méretű típussal.

Részleteket árult el új fejlesztési terveiről a Boeing

Az amerikai gyártó vezetői a tervezett még hosszabb 737 MAX, a -10-es és a következő évtizedre elképzelt vadonatúj, közepes repülőgépéről adtak tájékoztatást.

Légiközlekedési állások, képzések

Licensed B1 Aircraft Mechanics & B2 Avionics

Budapest Aircraft Service Ltd.

Repüléstájékoztató

HungaroControl Zrt.

Raktáros

Magyar Duty-Free Kft.

Repülőgép szerelő (Debrecen)

Lufthansa Technik Budapest Kft.

ANS technikai rendszerfelügyelő

HungaroControl Zrt.

B1 repülőgép-szerelő, B2 repülőgép-műszerész

Budapest Aircraft Service (BASe) Kft.

Értékesítő

Magyar Duty-Free Kft.

Repülőgép-szerelő gyakornok

Lufthansa Technik Budapest Kft.

Licensed B1 Aircraft Mechanic(s)

Lufthansa Technik Budapest Kft.

Légiforgalmi irányító

HungaroControl Zrt.
Hirdetés

Keresd az AIRportal.hu-t az Instagramon!