A Boeing új vezérigazgatója arra számít, hogy pár hónapon belül újra tudják indítani a 737 MAX gyártását, és bejelentése szerint a 757 utódjával kapcsolatos tervezés az elejétől indul újra.

A Bloomberg hírügynökség jelentése szerint David Calhoun azt mondta, a 737 MAX-gyártás újraindítása akár a hatósági engedélyek újbóli kiadása előtt megtörténhet, a jelenlegi tervek szerint áprilisban kezdenék meg a lassú, de folyamatos visszatérést a leállítás előtti állapotokhoz.

Mindez valamilyen szintű önbizalomról is árulkodik, a Boeing azt sejtheti, hogy a hatóság már nem talál olyan hibát a 737 MAX áttekintése közben, amely jelentősen visszavetné az újbóli engedélyeztetést.

A múltban elkövetett hibákat elismerve Calhoun azt mondta: a Boeing a saját ellensége volt, és a cégbe vetett bizalom a saját dolgozóik körében is megingott.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ugyanakkor biztos abban, hogy a chicagói székhelyű társaság előbb, vagy utóbb, de túl fog jutni ezen a krízisen is.

Ezzel egyidejűleg a Flightglobal azt jelentette, hogy a CFM Leap-1B hajtóművel szerelt MAX-ok üzemeltetőinek frissítenie kell a hajtóművezérlő szoftvert. Ennek oka, hogy az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) két, egymástól független esetről is tudomást szerzett, amikor a hajtóműteljesítmény jegesedés miatt ideiglenesen nem volt kontrollálható.

Ugyanez a hiba korábban már jelentkezett az Airbus A320neókon használt Leap-1A hajtóműveken, akkor is szoftverfrissítéssel oldották meg a problémát, de az 1B hajtóművekhez ezen felül újabb frissítést kell kiadni.

David Calhoun a konferenciahíváson beszélt a 757-utódnak tekintett NMA (avagy 797-es) gépről is, amelynek felvázolását az alapoktól újrakezdik.

David L. Calhoun, a Boeing vezérigazgatója. Fotó: Boeing

Elmondása szerint a nulláról indítják újra a típus tervezését, így a 220-270 üléses gép programjának bejelentése is csúszik. A vezérigazgató ezt a piaci körülmények megváltozásával indokolta.

Később a Boeing szóvivője azt közölte, hogy Calhoun új, az eddigi tapasztalatokat felhasználó tanulmány készítését írta elő, amelynek célja felfedni, hogy pontosan milyen repülőgépre is van szükségük.

Az Air Current ezzel némileg ellentétes információkat közölt a konferenciabeszélgetés alapján. Írásuk szerint David Calhoun azt mondta, egyelőre a már meglévő projektekre akar koncentrálni, amely a lap értelmezése szerint azt jelenti, hogy a jövőbeni fejlesztéseket befagyasztják.

A vezérigazgató azzal magyarázta kijelentését, hogy most a Boeing legfontosabb célja a MAX-ok engedélyeztetése, és a cégbe vetett bizalom visszaszerzése, amíg ez nem történik meg, addig “kevesebbet álmodozunk majd” – fogalmazott.