Nem ad be ajánlatot a Boeingnek a Rolls Royce az új, közepes méretű (NMA) repülőgéphez, de mással társulva szívesen részt venne a projektben.

A cég a Flightglobal szerint délelőtt még teljes visszakozást jelentett be, mondván, az elmúlt évben a Trent 1000-es hajtóművek problémái 1,2 milliárd font veszteséget okoztak a társaságnak, és teljesen lefoglalja őket ez a projekt.

Warren East, a brit gyártó vezetője azt mondta, keserű tapasztalat volt a Trent 1000-esek hibája, amelyből újra kiderült, hogy egy teljesen új tervezésű hajtóműnek több idő kell, mire teljesen kiforrott lesz. Így aztán nem akarnák újra megégetni magukat egy másik új fejlesztésű erőforrás, az UltraFan átdolgozásával. Nagyon kevés ugyanis az átfedés az UltraFan tulajdonságai és a Boeing által igényelt konstrukció között – tette hozzá.

Később azonban már azt közölték, hogy bár egyedül nem, de valamelyik versenytársukkal közösen szívesen részt vennének az ajánlattételben. De ez is azon múlik, hogy a Boeing végül kit fog választani, és az a valaki hajlandó-e együtt dolgozni a britekkel. Ha egyáltalán lesz olyan terület, ahol segíteni tudják egymást.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Boeing korábbi közlése szerint a General Electric aviatikai részlegétől, a Pratt & Whittney-től, valamint a Rolls-Royce-tól is várna ajánlatokat új típusuk hajtóműveivel kapcsolatban.

Az amerikai társaság február elején közölte, hogy az idén még biztosan nem indítják el a 797-esként is emlegetett új típus tervezését, a vezetés 2019 év végén hozhat legkorábban döntést. Ha a főnökség megadná az igent a projektre, akkor kerülhet sor a hivatalos bejelentésre, valamint a részletesebb egyeztetésekre a légitársaságokkal, ez legkorábban 2020-ban történhet meg.