Címlap Címkék Boeing 797

Címke: Boeing 797

Külön gyártósort hoz létre Hamburgban az A321XLR-nek az Airbus

Külön gyártósort hoz létre az Airbus a Hamburg-Finkenwerder üzemben, ahol az extra nagy hatótávú A321XLR hátsó törzselemét gyártják majd a kezdeti időszakban. A Boeing pedig a korábbinál kisebb, az Airbus típusával közvetlenül konkuráló, “NMA-5X” változaton gondolkodik.

Később, de átveszi összes Boeing 777X gépét a Qatar Airways

A tervezettnél bár később, de mind a hatvan megrendelt 777X-et átveszi a Qatar Airways, Akbar Al-Baker szerint a Boeingnek elő kellene vennie a Dreamliner kisebb, 787-3-as változatának elképzelését. 

Elkaszálta a Boeing az új közepes típusának terveit

Leállította a Boeing az új típusok megvalósítását a bizonytalan helyzet miatt, csak a már meglévők fejlesztésén dolgozik a jövőben, ez viszont pletykák szerint frissített 757/767-est is hozhat.

A Boeing kevesebb 787-est gyárt és újratervezést indít

Mivel kevesebb a megrendelés 787-esekre, a típus gyártási rátáját havi 10 darabra csökkentik 2021-re, a Boeing-vezér pedig részletezte korábbi szavait a tervezett 757/767-es utód átgondolásáról: utalt arra, hogy új szélestörzsű helyett keskenytörzsűről is szó lehet.

767-X verziót tanulmányoz a Boeing

Újabb verzióval állt elő a Boeing a 737-es és a 787-es közti piaci rés betöltésére, a 797-esnek hívott tanulmány mellett az everetti gyátó a 767-es frissített, új hajtóműves változatát is vizsgálni kezdte.

Terv szerint halad a 777X program, szűzrepülés nyáron

Június vége - július eleje közötti időszakban tervezi a Boeing a 777X szűzrepülését, de lehet, hogy a párizsi légiszalon időpontjáról lecsúszik a gyártó. Az új NMA-típus bejelentését egyelőre tovább lebegteti a Boeing.

A Qatar vezére szerint fölösleges lenne a Boeing 797-es

Akbar Al-Baker úgy véli, rossz döntés volna a közepes méretű új Boeing, szerinte inkább a 787-esből kellene egy könnyebb változat, egyébként az A350-es újabb törzshosszabbítása sem tetszene neki.

Nem ad ajánlatot a Rolls Royce a Boeingnek az NMA-gépek hajtóművére

Nem ad be ajánlatot a Boeingnek a Rolls Royce az új, közepes méretű (NMA) repülőgéphez, de mással társulva szívesen részt venne a projektben.

Még kivár a tervezett új közepes típusával a Boeing

Bejelentette a gyártó vezérigazgatója, hogy az idén még biztosan nem indítják el a 797-esként is emlegetett programot, amelynek megalapozottságáról egyébként több elemző nincs meggyőződve.

Egyre közelebb a még nagyobb hatótávú A321XLR

Iparági források szerint ez év közepén jelentheti be az Airbus a tovább növelt teljesítményű A321XLR megvalósítását, amelyről már egyeztet különböző légitársaságokkal.

Az A330neo módosításával zárná a keskeny és szélestörzsűek közti piaci rést az Airbus

Jelentősen csökkentett maximális felszállótömeggel és hajtómű-teljesítménnyel érkezhet a nem túl nagy távolságú utakra optimalizált változat, hogy felvegye a versenyt az elképzelt Boeing 797-essel.

Új generációs keskenytörzsű-család és A350neo fejlesztésébe vág bele az Airbus

Az Airbus mérnököket toboroz egy teljesen új keskenytörzsű géptípus megtervezéséhez, valamint az A350-es 'neósításához' és a gyártósorok soha nem látott mértékű felpörgetéséhez. Mindenekelőtt viszont jöhet a nagyobb hatótávú A321XLR, és a megnyújtott 'plus' változat.

Az A321LR lehet a Boeing 757-esek váltótípusa a Unitednél

Az európai gyártó megnövelt hatótávú keskenytörzsűje, az A321LR léphet a húsz évesnél is öregebb 757-esek helyébe a Unitednél. A Boeing egyelőre húzza-halasztja az új közepes típusának, a 797-esnek a bejelentését, így az európai gyártó még több, a Boeing 757-esek váltótípusát kereső vevőt orozhat el az amerikaiaktól.

Öt év múlva érkezhet a továbbfejlesztett A321LR

A kanadai Air Transat vezetője közölte, hogy az Airbus jelzései szerint 2023-ban állhat forgalomba az egyelőre csak hírekben szereplő, még nagyobb hatótávolságú és befogadóképességű A321XLR.

Nem lesz “797”-es programindítás Farnborough-ban

2019 év végéig dönthet a Boeing az új közepes méretű és hatótávolságú, sokak által 797-esként emlegetett típusról.

Még júniusban várja a hajtóműgyártók ajánlatait a Boeing a “797”-es típushoz

Június 27-ig kell beadnia ajánlatát a CFM International, a Pratt & Whitney és a Rolls-Royce hajtóműgyártóknak a Boeing új közepes, NMA típusához javasolt hajtóművekre. Vita van azon a téren is, hogy a Boeing szerint 4-5 ezer, míg a hajtóműgyártók szerint csak 2-3 ezer "797"-esre lesz kereslet.

Boeing 757-utód: céldátum már van, döntés még nincs

Ragaszkodik a 2025-ös forgalomba állítási céldátumhoz, de a program hivatalos indításával nem siet a Boeing. A gyártó szerint nem maga a repülőgép lesz forradalmian új, hanem a mögötte lévő gyártási technológia. Eközben az Airbus boszorkánykonyhájában is forralnak valamit.

Még tovább növelné az A321-es hatótávját az Airbus

Még tovább növelné az Airbus az A321LR-ek hatótávját, hogy konkurenciát állítson a még csak papíron létező Boeing 797-esnek. A cél, hogy az észak-amerikai légitársaságok ezt válasszák a 797-es helyett.

A Lufthansa Cityline-hoz is kerülehetnek CSeries-ek

A Swiss után a Lufthansa-csoport másik leányvállalata, a regionális jártokat teljesítő Lufthansa Cityline is vásárolhat a Bombardier CSeries-ekből Carsten Spohr vezérigazgató szerint.

CFM LEAP-származékkal pályázna a GE a Boeing „797”-eshez

Az A320neo és a Boeing 737 MAX hajtóművének továbbfejlesztésén gondolkodik a General Electric, ezzel tennének ajánlatot a Boeing tervezett új, közepes méretű típusához.

Lerántotta a leplet a Boeing a tervezett „797”-esről

Nyilvánosságra került a hivatalos koncepciórajz a Boeing tervezett új közepes méretű típusáról, a gép leginkább egy 767-esre emlékeztet. A Lufthansa vezetője közölte, hogy vizsgálják az elképzelést, a United szerint viszont nem lesz meg időben az új Boeing, ezért az Airbusnál is körülnéz.

Vegyesen fogadják a légitársaságok a Boeing tervezett közepes típusát

Szakértők szerint a tervezett új típus raktere túl kicsi lesz az ázsiai légitársaságoknak, míg az észak-amerikai, európai cégeknek nem kell a nagy tehertér. A Ryanair sokallja a Boeing 797-es egységköltségét a 737 MAX-hez képest, ezért a nem akar a vevők között lenni.

A330neo és Boeing “797-es” a United látókörében

A 757-esek és 767-esek leváltására a United az Airbus és a Boeing kínálatát is elemzi, a szintén öregedő 737-esek és A320-asok helyére pedig az Embraer és a Bombardier típusait is vizsgálja. A Boeing 777-200ER váltótípusa az A350-900-as lesz a flottában.

Tűrhető veszteség az A380-ason, kérdéses az A319neo sorsa

Még évente hat darab A380-as legyártásánál is elviselhető a veszteség az Airbus vezére szerint, a program iparilag életképes így is. Tom Enders úgy látja, lehet még esélye az A319neo-nak is, a házon belülre kerülő C Series ellenére, az A350-es gyártás 2019-ben fordul nyereségbe.

Nagyon tetszene a leendő Boeing “797-es” a Deltának

Szimpatizál a Delta a Boeing tervezett új közepes repülőgéptípusával, amely az A321neo mellett az öreg 757-esek és 767-esek váltótípusa lenne a légitársaságnál.

Légiközlekedési állások, képzések

Repülőgép szerkezetjavító technikus

Lufthansa Technik Budapest Kft.

Fedélzeti karbantartó supervisor

Airport Service Budapest Zrt.

Adóbevallási specialista

Budapest Airport Zrt.

Rakodási supervisor

Airport Service Budapest Zrt.

Commercial Traffic Analyst

Budapest Airport Zrt.

Key Account Manager

Aeroplex of Central Europe Kft.

Repülőtéri üzemirányító

Budapest Airport Zrt.

Repülőgép szerelő

Lufthansa Technik Budapest Kft.

Repülőgép-belsős alkatrészjavító

Lufthansa Technik Budapest Kft.
Hirdetés