Újabb verzióval állt elő a Boeing a 737-es és a 787-es közti piaci rés betöltésére. A 797-esnek hívott tanulmány mellett az everetti gyártó a 767-es frissített, új hajtóműves, alig módosítandó változatát is vizsgálni kezdte.

A Flightglobal értesülései szerint a Boeing elsősorban az áruszállító piacra szánja az új modellt, de emellett az utasszállító verzió is górcső alatt van.

A tanulmány alapja a mindössze 38 példányban készült, legnagyobb befogadóképességű, 400-as variáns.

A jelenlegi tervek szerint a 767-X repülőgépekre a General Electric GEnX hajtóműveket szerelnék fel, amelyeket a Dreamlinerek egy részén és a 747-8 asokon is alkalmaznak.

A szaklap úgy tudja, hogy az új 767-X megépítéséhez a donor típust minimálisan alakítanák át: a nagyobb hajtóművek miatt hosszabb futóműszárakra van szükség, a sárkányszerkezeten minimális változtatások lennének, így a típus 2025-ben akár a piacokra is kerülhet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Boeing

A koncepció nagyon hasonló ahhoz, mint amit a Boeing a 737 MAX, az Airbus pedig az A320neo család, vagy az A330neo megtervezésekor alkalmazott.

A 797-essel járó, teljesen új műszaki tartalom megtervezésével szemben a Boeing azért is készülhet egy már meglévő modellje ráncfelvarrására, mert sokkal olcsóbb (és kevesebb rizikóval járó) lenne az új típus fejlesztése, ez pedig alacsonyabb, versenyképesebb árat jelenthet az Airbus A321XLR-rel és az A330neóval szemben.

A gyártó nem kommentálta a 767-es újabb verziójával kapcsolatos híreket, annyit közöltek, hogy folyamatosan vizsgálják a piaci lehetőségeket. Mivel a fő fókusz az áruszállító típuson van, ezzel kapcsolatban megjegyezték, hogy tavaly rekord mennyiségű, 124 darab rendelés érkezett hozzájuk áruszállítóvá konvertált gépekre, nagyon erős az igény ezekre a típusokra.

A Flightglobal cikkében megjegyezte, hogy amennyiben a Boeing az úgynevezett “NMA” (new middle-of-the-market airplane) típust a 767-esből alakítja ki, akkor az erőforrásait könnyebben és hatékonyabban tudja átcsoportosítani a következő nagy feladatra,
az új kesenytörzsű gép megalkotására, amely a 737 MAX-ot váltja.

A 767-est 1982-ben mutatta be a Boeing, a típus a mai napig rendszeres vendég Budapesten is, az Americal Airlines és az Air Canada Rouge is ezt a típust használja.

Eddig 1270 gépre adtak le rendelést a típusból, bár utasszállító változatot már régóta nem gyárt a Boeing, az integrátor cégek (UPS, FedEX, DHL) viszont nagyon szeretik a típust és az elmúlt években több új gyártású áruszállító verziót is rendeltek. A 767-es az alapja a KC-46 Pegasus katonai szállító és tankergépeknek is.