Szkepticizmusának adott hangot David Calhoun, a Boeing vezérigazgatója az Aviation Weeknek adott interjújában a következő generációs keskenytörzsű gépek műszaki jellemzőivel kapcsolatban. Szerinte 2035-re képtelenség karbonsemleges gépet tervezni, inkább a meglévő struktúrákat kell továbbfejleszteni, ezután jöhet az alternatív meghajtás. Állítja, bármi is legyen a megoldás, a Boeing ott lesz a frontvonalban.

David L. Calhoun, a Boeing vezérigazgatója. Fotó: Boeing

A Boeing tavaly kinevezett vezérigazgatója a közelmúltban lefújt új közepes méretű típus jövőjével kapcsolatban azt mondta az Aviation Week szaklapnak, hogy sokkal hatékonyabb és olcsóbb gyártási metódust kell találniuk, mielőtt bármilyen konkrét újdonságba kezdenek, és az új gépnek az eddigieknél jobb minőségben kell elkészülnie.

Leszögezte ugyanakkor, eszük ágában sincs az Airbus A321-essel versenyezni, mert teljesen más a felfogásuk a közepes méretű gépek piacáról, és biztos abban, hogy az ügyfeleikkel együtt meg fogják találni a piaci rést.

Nagy műszaki áttörésre azonban David Calhoun nem számít, szerinte a francia kormány kérése az Airbus felé, hogy 2035-re gyártson karbonsemleges gépet, eltúlzott.

Egy új generációs gépet még a hibrid vagy egyéb alternatív meghajtási technológia bevezetése előtt létre kell hozniuk, mert nagyon sok időbe telik ezeket a rendszereket kifejleszteni. Calhoun inkább a gép törzsének és szárnyainak újratervezésében látja a potenciált rövid- és középtávon, az elektromos hajtás csak a következő generációban mutatkozhat be.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Megjegyezte ugyanakkor, hogy nincs ellenére sem az elektromos, sem a hibrid meghajtás, és ebben a Boeing is vezető szerepet fog játszani, nem engedhetik meg maguknak, hogy versenyhátrányba kerüljenek ezen a téren.

Forrás: Boeing

Álláspontja szerint az újabb 30 százalékos fogyasztáscsökkentést elsősorban hibrid technológiával érhetik majd el, de a szárnyak átalakítása és a súlycsökkentés is fontos szerepet fog játszani ebben.

Calhoun reményét fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy a szén-dioxid-kibocsátás  csökkentését a koronavírus-járvány is elősegíti. Eddig ugyanis a légitársaságok nem iparkodtak az öreg gépeket kivonni, most azonban jó esély van arra, hogy bekövetkezik a generációváltás, és sokkal kevesebb korosodó példány marad a flottákban.