A Norwegian vezetője, Björn Kjos szerint egyszerűen nonszensz, amit Michael O’Leary, a Ryanair vezetője állít a cég anyagi helyzetéről, és az, hogy hónapok múlva a cég becsődöl.

Alig, hogy véget értek a tárgyalások a Ryanair és a Norwegian között, a nyilatkozatháború máris elkezdődött, bár ennek gyökerei még a hosszútávú ráhordó járatokról szóló tárgyalások megszakadása előttről származnak.

Michael O’Leary azt mondta, szerinte a Norwegian túl nagy fába vágta a fejszéjét, annyi gépet rendelt, amit ki sem tud fizetni, és egyébként is pár hónapon belül a Norwegian anyagi okokból le fogja húzni a rolót. Erre reagált most Björn Kjos, aki a Bloomberg gazdasági hírügynökség szerint nonszensznek nevezte O’Leary szavait.

Mint mondta, teljesen üres vádak ezek, a cég anyagi helyzetével elégedettek. Mind a 32, idén érkező gép finanszírozása megoldott, és a jövőre érkezők jelentős részének is megoldott a pénzügyi háttere. “Ez Michael O’Leary stílusa, szeret prejudikálni” – fogalmazott.

Forrás: Norwegian

A gépek nagy részét saját, lízinggel foglalkozó alvállalatán keresztül intézik, amelynek eladására már kaptak ajánlatot. Kjos egyelőre hajthatatlan, de  – mint mondta – “soha ne mondd, hogy soha”. Egyelőre azonban a bankként üzemelő cég – pontosabban az abban lévő 17,5 százalékos tulajdonrészük – nem eladó.

Kitért azokra a vádakra is, amelyek szerint a légitársaság túl nagy fába vágta a fejszéjét. Szerinte minden egyes kapacitásbővítő lépés gondosan meg van tervezve, és nem jelent különösebb nehézséget, hogy a transzatlanti fapados forgalomra próbálja rátenni a kezét a Wow Air és a nagy amerikai légitársaságok is a csökkentett áru jegyekkel, nem is beszélve az európai hálózatosok új cégeiről, a Levelről és a Joonról. “Ha nem gondolnánk, hogy rentábilis lesz, akkor bele sem vágtunk volna” – mondta Kjos.

A Norwegian a transzatlanti útvonalakon nem csak a Boeing 787 Dreamlinereivel jelent meg, hanem másodlagos európai és amerikai repülőterek között már a 737 MAX-okkal is üzemeltet járatokat. Emellett Dél-Amerikára is szemet vetettek már, mintegy 70 gépet telepítenének Argentínába a helyi piacokra.