Ismét mérföldkőhöz ért az Iran Air: az Airbus toulouse-i üzemében pénteken átvette az első A330-200-as típusú repülőgépét, amely még a hét végén megérkezik Teheránba. Hamarosan három testvérgép követi a több évtizedes lemaradás után megfiatalítandó flottába.

Forrás: Airbus | © AIRportal.hu

Forrás: Airbus

Gőzerővel zajlik a leharcolt iráni légiközlekedés megújítása, miután nemrég megkapta az első Airbus A321-esét az Iran Air, most pénteken átvette a toulouse-i üzemben az első A330-200-asát is – adta hírül a gyártó. A közlemény szerint a repülőgépen 32 business-osztályú és 206 turista ülőhely található.

Amint az AIRportal.hu is már beszámolt róla, a nemzetközi szankciók feloldása után a Boeing és az Airbus is jelentős, nyolcvan, illetve száz repülőgépre szóló megrendelést kapott Irántól. A most átadott, EP-IJA lajstromjelű A330-as az európai gyártó „raktárából” került ki: eredetileg az Avianca Brasil rendelte meg, ám az aero.de szerint pénzügyi okokból nem vette át.

Korábban az AIRportal.hu is hírt adott arról, hogy ezt, az 1540-es gyári számú példányt már az Iran Air festésében fotózták le spotterek néhány hete. A német portál úgy tudja iráni források alapján, hogy szombaton hajnalban repülik át Teheránba a széles törzsű repülőgépet – így várhatóan nemsokára forgalomba is áll.

A korábban a hírek szerint szintén az Iran Air flottájába kerülő 1608-as a jelek szerint valóban az iráni állami légitársasághoz tart, amint az 1657-es, illetve az 1586-os gyári számú példányok is. Ezek kora egy és három év közötti, mind az Avianca Brasil számára készültek, de lényegében vadonat új állapotban letárolva álltak
derül ki a planespotters.net flottainformációs adatbázisból.

Az Airbus összesen nyolc darab A330-200-ast ad az Iran Airnek, a német portál szerint a többi példányt újonnan gyártják le. Az európai gyártótól az irániak ezen felül harminckét A320neo, hat A320ceo (tehát a jelenlegi hajtómű-opciós), nyolc A320ceo (amelyből egyet már átvettek), huszonnyolc A330-900neo és tizenhat A350-1000 típusú repülőgépet várnak.