Turista osztály nélküli kabinnal láthatják el a Singapore Airlines azon A350-eseit, amelyekkel New Yorkba repülnek. Lesz viszont premium economy és business osztály.

Fotó: Airbus Industries | © AIRportal.hu

Fotó: Airbus Industries

A one mile at a time szakblog egy általa megbízhatónak nevezett Twitter oldalra hivatkozva számolt be arról, hogy a Singapore Airlines az A350-900ULR gépeit mindössze 162 székes konfigurációban kérte. Ezek közül 68 business osztályú, 94 pedig premium economy osztályú ülőhely lesz 2-4-2-es elosztásban. A kabinberendezést a Zodiac és a Jamco szállítja majd.

A hírben az a meglepő, hogy a Singapore úgy döntött, egyáltalán nem tesz turista osztályú székeket a fedélzetre. Ugyanakkor a lépés nem példa nélküli a légitársaság életében.

A Singapore legutóbb non-stop járatot Los Angelesbe és Newarkba Airbus A340-500-asokkal teljesített, amelyek a négy hajtómű miatt kevésbé voltak gazdaságosak. Bár az első időben még volt prémium turista osztály a járatokon, ezt a Singapore lassan kivezette, és átállt egy száz székes, de csak business osztályú szolgáltatáscsomagra.

Most azonban úgy tűnik, hogy Szingapúrban azzal számoltak, hogy a premium economy-val lehet a legtöbb pénzt kifacsarni a járatokból. A Singapore elég bőkezűen bánik az utasokkal a többi A350-esen is, legalább is ami a helykínálatot jelenti, mivel a gépek 253 székes konfigurációval készülnek, miközben a legtöbb légicég székezése inkább a 300-hoz közelít, mint a 250-hez.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Singapore Airlines 2018-ban veheti át első Airbus A350-900ULR gépét, amelyet további hat követ majd. Az átvétel után szeretnék beállítani a járatot a Szingapúr-New York Newark útvonalra, amely a világ leghosszabb járata lesz 15 300 kilométeres távjával.

Az Airbus a hetekben hozta nyilvánosságra, hogy az A350 XWB ultra hosszú hatótávú változata, az A350-900ULR hatótávja 9 700 tengeri mérföld, azaz közel 18 000 kilométer lesz. Ezt a változatot a Singapore Airlines állítja forgalomba elsőként a világon.