Mintegy száznegyven gépétől szabadulna meg a Norwegian, egy részüket eladná, másik részüket pedig visszlízing formájában szervezné ki a cég alól. A lépés új gépek lemondását is tartalmazza. Eközben a cég milliárdos üzemi veszteséget jelentett az első negyedévben.
A ch-aviation szerint erről Björn Kjos vezérigazagtó az első negyedéves üzleti jelentés nyilvánosságra hozásakor beszélt. Tájékoztatása szerint a pontos szám egyelőre nincs, de az intézkedés régebbi gépek kivonását, egyesek eladását, illetve eladás-visszlízing formájában történő kiszervezését, és új gépek átvételének lemondását is tartalmazza.
Arról a vezérigazgató nem beszélt, hogy mely új átadásokat érintheti a lépés, de emlékeztetett, hogy a Norwegian korábban már megállapodott a BOC Aviation lízingcéggel arról, hogy hat 9-es Dreamlinert már kiszerveznek hozzájuk. Emellett 5 darab, idénre tervezett Airbus A320neo sem a Norwegianhez, hanem a HK Express hongkongi légitársasághoz kerül.
Erre az évre a Norwegian kétúj Boeing 737-800-as, 11 darab 9-es Dreamliner és 12 darab 737 MAX átvételét tervezte. A korábbi tájékoztatás szerint 5 Dreamliner és 4 A320neo került volna a flottába ebben az évben.
A cég pénzügyi helyzetével kapcsolatban a vezérigazgató azt mondta, hogy az első negyedévet elsősorban a magasabb kerozinárak határozták meg, ugyanakkor sikerként könyvelte el, hogy megduplázták a Dreamliner flotta méretét, és ennek ellenére képesek megtölteni a gépeket: az átlagos kihasználtság 84,5 százalék volt. Az eredménykimutatás szerint a Norwegian 33 százalékkal 6,9 milliárd euróra növelte árbevételét, adózott eredménye pedig úgy lett 46,2 millió euró veszteség, hogy egy 1,9 milliárd eurós befektetést átsoroltak. Ha ez is beleszámított volna, akkor a tavalyinál is nagyobb adózott veszteséget könyveltek volna el.
A tisztább képet adó üzemi eredmény 2,2 milliárdos veszteséget mutatott, jó fél milliárddal többet, mint egy évvel korábban, pedig az egységköltségek még csökkentek is az előző év azonos időszakához viszonyítva.