Jövőre újraindulnak az öböl-menti légitársaságok által támasztott tisztességtelen verseny miatt korábban bezárt, közvetlen USA-India járatok.

2019-től először a Delta Airlines nyitja majd meg újra az amerikai nagyvárosok és Mumbai közötti közvetlen járatait, kihasználva az öböl-menti államokkal nemrégiben megkötött „békeszerződést”.

A Delta álláspontja szerint azért kellett kivonulniuk korábban az érintett piacról, mert az állami tulajdonú és állami forrásokból támogatott öböl-menti légitársaságok gazdaságilag ellehetetlenítették az amerikai cégek piaci alapú üzemelését.

A légitársaság most azért döntött a járatok újranyitása mellett, mert az American Airlinesszal és a United Airlinesszal közösen sikerült rendezni a a viszonyt a három nagy öböl menti légitársasággal.

A Delta első nekifutásra két, korábban bezárt járatot nyit majd újra 2019-ben, ezekkel Atlantát és New Yorkot kötik majd össze Mumbai-al.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A pontos menetrendet várhatóan még idén véglegesíti a cég, hogy 2019 első felében már üzemelhessenek a régi-új útvonalak. Az atlantai óriással szinte egy időben a United Airlines is bejelentette, újranyitja saját USA – India járatait is, ők Newark Liberty repterét kötik majd össze Mumbai-jal és Delhivel, szintén jövő évtől kezdődően – írja az ATW Online.

Forrás: Airbus

Kibékültek az öböl-mentiekkel

Az amerikai cégek 2015-ben azzal indokolták az indiai piacról való teljes kivonulást, hogy piaci alapon folytatott, tisztességes versenyben lehetetlen felülkerekedni a tulajdonos államok által átláthatatlan módon pénzelt öböl-menti cégeken, a Qatar Airwaysen, az Emiratesen és Etihad-Csoporton.

Három éves adok-kapok után végül a Delta-American-United trió nyomására államközi megállapodással az USA kormányzata tisztességes versenyhelyzetet teremtett az indiai piacon saját cégei számára, és lerántotta a leplet az arab óriáscégek pénzforrásairól is, lehetőséget biztosítva a korábban megszüntetett járatok újra nyitására is.

Emellett pénzügyileg jó haszonnal kecsegtetnek a légitársaságok számára ezek az útvonalak, a szubkontinens ugyanis jelenleg a világ egyik leggyorsabban fejlődő piaca, ahol az utasszám folyamatosan és intenzíven növekszik – írja a Routes Online.

A korábbi indiai járatüzemeltetés időszakához képest pedig jelentősen megváltozott a Delta hosszútávú flottájának képe is, a Boeing 747-400-asok 777-200LR-ek helyett már megjelentek a modernebb és alacsonyabb fogyasztású Airbus A350-esek.