Jelenlegi állás szerint 2022-től áll át a tisztán A220-üzemre az airBaltic, a többi gépet kiszanálják a flottából.
A lett légitársaságnál jelenleg 11 darab Boeing 737-es teljesít szolgálatot, ezek többnyire 20 évnél idősebbek, 300-as és 500-as verziójúak. A kiöregedett, mára nem túl hatékonnyá váló típust a volt Malév vezér Martin Gauss légitársasága az ATW Online szerint 2020-tól kezdi el kivezetni a flottából. Többségüket lízingelik, a szerződés lejárta után visszakerülnek a lízingbe adóhoz.
A Boeingek mellett Bombardier Q400-asok is repülnek a cégnél, összesen 12 darab szolgál az airBaltic-nál. A Nordic Aviation Capitaltól bérelt gépek szerződése 2022-ben jár le, ekkor ők is visszakerülnek Torpba, a lízingbe adó telephelyére.
Korábban az airBaltic bár vizsgálta, hogy a Q400-asok megmaradjanak a flottában, végül úgy döntöttek, hogy őket is a Bombardier által kifejlesztett, majd Airbus A220-300-asra átkeresztelt regionális gépek váltják majd. Ennek fedezetére az airBaltic összesen 50 gépet rendelt meg, és további 15-15-re szerzett opciós jogot, valamint vételi jogot. A beszerzés teljes költsége a vételi és opciós jogokat is beszámítva 5,9 milliárd dollár.
Az airBaltic indító légitársasága volt az akkor még Bombardier CS300-asnak hívott típusnak, azóta 10 érkezett meg a flottába, legutóbb épp a napokban repültek át egy példányt a kanadai Mirabelből Rigába, a sorban tizedik, YL-CSJ lajstromú gép már A220-asként teljesít majd szolgálatot.
Mindeközben az airBaltic, illetve a társaság 80 százalékát birtokló állam továbbra is piaci befektetőt hajkurászik. Bár korábban érkeztek ajánlatok, de Martin Gauss akkor azt mondta, nem hajtja őket senki, az üzem sokkal hatékonyabb, mint két évvel ezelőtt, hogy azonnal eladják a céget, ezért várnak még a jobb ajánlatokra.
A társaság a 2017-es pénzügyi évre adott ki legutóbb pénzügyi jelentést, és abban rekord nyereségről számoltak be. Az előző évihez képest 22 százalékkal 347 millió euróra nőtt az árbevétel, az üzemi eredmény 487 százalékkal 20 millió euróra, az adózott eredmény pedig 300 százalékkal 4,6 millió euróra javult.