A Reuters értesülései szerint a Lufthansa 250 millió eurót ajánlott az Alitalia flottájának döntő többségére és a személyzet felére. Ez pont a fele annak, mint amiről korábban szó volt.

A hírügynökség jelentése szerint a Lufthansa, valamint olasz beszállítójuk, az Air Dolomiti vezetői csütörtökön találkoznak Rómában az Alitalia vezetőivel az ügylet további részleteinek megvitatására. Nem ez az első, és nem is az utolsó ilyen találkozó, az Alitalia értékesítésének hosszadalmas folyamata lesz még.

A Lufthansa mellett ugyanis további hat cég pályázott még a légitársaság részére, vagy egészére, még az easyJetről tudni, a többi ajánlattevő kiléte ismeretlen.

A Lufthansa nagyjából 90-100 Alitalia gépet tartana meg a 123 darabos flottából, és nem vennék meg a földi kiszolgáló részleget sem. Így egy karcsúsított Alitalia üzemelhet tovább, ha a Lufthansa nyer.

Fotó: AIRportal.hu

Az mindenesetre a munkavállalók felé a sors fintora lenne, ha a reprivatizáció után kisebb üzemben működne az Alitalia, mint az Etihad legutóbbi terve szerint. Ebbe a helyzetbe ugyanis azon munkavállalók miatt került az olasz cég, akik nem szavazták meg az újabb átalakítási programot.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Lufthansa azt tervezi, hogy a mostani dolgozók felét venné át, a mostani 12 ezer fős létszám így 6 ezer főre csökkenne.

Korábbi jelentések szerint a Lufthansa 500 millió eurót ajánlott az Alitaliáért, az Il Messaggero olasz napilap szerint ezt az összeget a kormánnyal kötött megállapodások, és a beszállítókkal való megegyezést követően érhetik el, és a jövőbeni befektetéseket is tartalmazza.

A Lufthansa igazából nem is az Alitalia, hanem a római bázis miatt tartja fontosnak az Alitalia konszolidálását, mivel így megkaparintaná az utolsó nagy, európai bázist, ahonnan Amerikába és Afrikába is tudna csatlakozásokat biztosítani.

A Lufthansa már csak presztízs okokból is erősen törekedhet Róma megszerzésére, ugyanis az Alitalia gatyába rázásával, illetve azzal, hogy a Ryanair az airberlin és az Alitalia felvásárlásától is elesett, a németeknek elég nagy esélyük van arra, hogy visszavegyék a Ryanairtől a forgalom alapján legnagyobb európai légitársaség címet.