A 89. helyet érte el a világ száz legjobb reptere között a Budapest Airport a SkyTrax nemzetközi felmérésén. Ferihegy nemhogy rontott – ahogy az egyre szaporodó kritikák vagy a csomagfosztogatási botrányok után várható lett volna -, hanem egy helyet előre lépett a 2018-as helyezéséhez képest. Igaz, néhány dolog árnyalja a képet.

A régiókat nézve Budapest továbbra is a kelet-európai országok között verseng, és amint évek óta, úgy most már hatodik alkalommal első helyezést ért el, megelőzve (sorrendben) Tallint, Kijevet, Bukarestet, Belgrádot, Tbilisit, Rigát, Pozsonyt, Zágrábot és Szófiát.

A tényleges régiós versenytársak, azaz Bécs, Prága és Varsó a közép-európai kategóriában versenyeznek: itt a sorrend München, Zürich, Frankfurt, Bécs, Köln/Bonn, Hamburg, Düsseldorf, Varsó, Luxemburg és Prága.

Az összesített százas listát nézve érdekes, hogy Budapest az idén is jobb helyezést ért el, mint Varsó, amely a 91., valamint Prága, amely a 97. lett.

Varsó tavaly a 95., Prága pedig a 92. volt az össz-rangsorban. Régiónkban Bécs a legjobb, az idén a 19. lett (tavaly a 17. volt).

Hirdetés

Árnyalja ugyanakkor a Budapest Airport minősítését, hogy 2017-ben még a 84. lett a százas listán, innen rontott 2018-ra a 90. helyre.

A világ legjobb repülőtere immár hetedik alkalommal ismét Szingapúr-Changi lett, a második helyen Tokió-Haneda végzett, amely egy helyet javított.

Az összesített lista harmadik helyezettje Szöul-Incshon (tavaly a 2. volt), mögötte sorrendben: 4. Doha Hamad (egy helyet javítva), 5. Hongkong (egy helyet rontva), 6. Nagoja (egy helyet javítva), 7. München (egy helyet rontva), 8. London-Heathrow, 9. Tokió-Narita (két helyet javítva) és 10. Zürich (egy helyet rontva) fért bele az első tízbe.

Frankfurt reptere lecsúszott az első tízből, az idén 12. lett, Amszterdam a 14., Párizs-CDG pedig a 30. helyre futott be.

A Skytrax World Airport Awards a világ legnagyobb globális utaselégedettségi felmérése, amely világszerte több mint félezer repülőtérre terjed ki. A Skytrax több mint 39 különféle területen ellenőrzi a repülőtéri szolgáltatások és termékek minőségét, az indulástól kezdve egészen az érkezésig. A minősítést minden esetben az utasok anonim, egységes rendszerű vélemény-nyilvánításának alapján határozzák meg.