Öt kisebb, összesen kilenc darab, turbólégcsavaros regionális repülőgépre szóló megrendelést jelentett be július 13-án, pénteken az ATR pénteken a Farnborough Air Show előtt.
A gyártók általában a légiszalonokra időzítik a megrendelések közzétételeét. A francia-olasz turbólégcsavaros regionális repülőgépgyártó mégis azért dönthetett a kisebb megrendelések korábbi bejelentése mellett, mert ahogy az elmúlt évek tapasztalatai alapján a két nagy gyártó, az Airbus és a Boeing olyan mértékben dominálja ezeket az eseményeket, hogy ezek a kisebb gyártók, mint az ATR hírei csak az összefoglalók végén kapnak helyet 1-1 mondatban.
A butáni Drukair egy darab ATR 42-600-as repülőgépre adott le megrendelést. A légitársaság lesz az első olyan üzemeltető, amely ClearVision’s Combined Vision System (CVS), valamint Enhanced Vision System (EVS) rendszerekkel szerelteti fel ATR-jét, annak érdekében, hogy segítsék a pilóták munkáját a rossz látási viszonyok között. A repülőgépbe beépítik a Synthetic Vision System (SVS) rendszert is, amely egy nagyon részletes adatbázis alapján alkot képet a domborzatról. A repülőgépet egy év múlva, 2019 júliusában adja át a gyártó a megállapodás szerint.
Egy darab ATR 42-600-as repülőgép megvásárlásáról írt alá szándéknyilatkozatot az Air Saint-Pierre, mellyel a régebbi ATR 42-500-asát tervezi leváltani a francia fennhatóság alatt álló sziget légitársasága.
Két ATR 72-600 repülőgép kötelező érvényű megrendeléséről írt alá megállapodást a gyártó az Air Botswana légitársasággal. Az afrikai cég már 20 éve ATR üzemeltető, jelenleg három ATR 42-500s és egy ATR 72-500 repül a flottájukban. A megrendelés a légitársaság nagyszabású flottamegújítási programjának első eleme, a két gépet még idén év végén átadja a gyártó a tervek szerint.
A brit Guernsey központú Aurighny szándéklevelet írt alá három ATR 72-600 megvásárlásáról, melyekkel a meglévő három ATR 72-500-asukat váltanák le. A Durkairhez hasonlóan ez a cég is a CVS rendszerrel kérte a repülőgépeket, mert a Guernsey szigeten gyakran akadályozza a tenger felett képződő köd az operációt.
Szinitén a francia tengeren túli területekhez tartozó, Indiai-óceánon található Mayotte légitársasága az EWA Air (nem összekeverendő a tajvani EVA Airways-szel) szándéknyilatkozatot írt alá két ATR 72-600-as megvásárlásáról, melyekkel a régebbi bérelt ATR 72-500-asaikat váltanák le. Az Air Austral csoport részeként működő légitársaság 64 üléses konfigurációban repüli majd a típust.
Az, hogy az ATR tartogat-e még meglepetést a július 16 és 22 között megrendezésre kerülő Farnborough Air Show-ra néhány napon belül kiderül. A légiszalonról szóló összes hírünk itt olvasható.