Rekord szintű átlagos töltöttséget hozott a július az IATA taglégitársaságainak, de a szervezet nem lehet elégedett az áruszállítási iparág teljesítményével.

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség legfrissebb, júliusi adatai azt mutatják, hogy az utasforgalom „egészséges” mértékben növekedett az előző év azonos időszakához képes. Értékesített utaskilométerben mérve az iparág 6,2 százalékot fejlődött az előző év júliusához képest, bár ez elmarad a júniusban mért 8,1 százaléktól.

Az IATA emellett hangsúlyozta, hogy a fegyelmezett kapacitásbővítésnek is köszönhetően a járatok átlagos töltöttsége 85,2 százalékot ért el, ez az eddig mért legmagasabb load factor az év hetedik hónapjában.

Érdekesség, hogy Európa a középmezőny alján található 4,6 százalékos bővülési ütemével, ugyanakkor az öreg kontinensen rakták leginkább tele a gépeket: a 89 százalékos töltöttségi mutató messze a legmagasabb.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Nem volt ennyire optimista az IATA az áruszállítási ágazat teljesítményét látva. Árutonna-kilométerben számolva 2,1 százalékos volt a bővülés az egy évvel korábbihoz viszonyítva. Két éve nem volt ilyen alacsony ez a mutató, és tovább tetézi a bajt, hogy a cégek ezt jóval meghaladó mértékben, 3,8 százalékkal növelték a kapacitások. Ennek köszönhetően 0,7 százalékponttal 42,7 százalékra csökkent a gépek átlagos töltöttsége.

Afrikában mindössze 21,1 százalékos load factort regisztráltak.

A távolabbi kilátások sem túl kecsegtetőek, szinte mindegyik régiónak megvan most a maga baja. Általánosságban elmondható, hogy a raktározási ciklus befejeztével visszaesett a kereslet az áruszállító kapacitások iránt, emellett ez európai gyártók rendelésállományának visszaesése már átterjedt Kínára és Japánra is. Ázsiában és Európában emellett a hosszabb beszállítói idők is visszavetik a szektor teljesítményét.