Az előírt érték alá csökkent az elkülönítés a múlt héten Kenya légterében két, egymás útvonalát keresztező, azonos magasságon közlekedő repülőgép között a flightradar24.com virtuális radarhálózatot üzemeltető weboldal híre szerint.

Az Ethiopian Airlines ET858-as számú, Johannesburgból Addis Abebába tartó és az olasz Neos légitársaság NO252-es számú, Veronából Zanzibárba tartó járata között csökkent az előírt alá az elkülönítés. Előbbi járatot egy Boeing 737-es, utóbbit egy Boeing 767-es teljesítette.

Az eset még augusztus 29-én történt Kenya légterében, az ország déli része felett.

Mindkét repülőgép FL370-es repülési szinten közlekedett, egymást keresztező, összetartó útvonalon.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ethiopian Airlines flight #ET858 and Neos flight #NO252 narrowly avoided a mid-air collision at 37,000 feet over Kenya…

Közzétette: Flightradar24.com – 2018. szeptember 5., szerda

A repülőgépek levegőben történő összeütközésének megelőzésére hivatott TCAS (traffic collision avoidance system) rendszer működésbe lépett és az etióp repülőgép emelkedésbe kezdett, annak érdekében, hogy elkerüljék az ütközést.

A hír arra nem tért ki, hogy mekkora volt a legkisebb távolság vízszintes és függőleges irányban a két légijármű között.

Az alábbi Twitteres videó kommentárja szerint a TCAS rendszer emelkedésre utasította a 737-es pilótáit.