London-Gatwick repülőtere lehet az indiai IndiGo diszkont légitársaság első európai célállomása, az indulás azonban nem a légicégen, hanem az Airbuson múlik.
A ch-aviation számolt be arról a Financial Express híre nyomán, hogy a fapados cég már megkezdte a toborzást, a The Hindu indiai újság pedig úgy tudja, hogy a cég már megkapta a résidőt is Londonban a 2018/2019-es téli menetrendi időszakra.
Az IndiGo hosszútávú járatok teljesítésére is képes Airbus A321neo LR-eket szeretne használni az útvonalon, és úgy tűnt, az első példányokat már novemberben átvehetik, a ch-aviation viszont úgy tudja, hogy az átadás csúszik és márciusnál korábban, vagyis pont a téli menetrendi időszak végére érkezhetnek csak meg.
A „sima” Airbus A321neókat is beszámítva az IndiGo összesen 25 darabot rendelt ebből a típusból, az első neók az év végén érkezhetnek meg. Az átadást vélhetően a Pratt & Whittney hajtóműveivel kapcsolatos problémák miatt kell csúsztatni. Az európai járatok mellett az IndiGo ezeket a gépeket kínai, közel-keleti és dél-kelet-ázsiai járatok teljesítésére is be szeretné forgatni.
Rahul Bhatia, az IndiGo vezérigazgatója az első negyedéves pénzügyi jelentés bemutatásakor azt mondta, Abdu Dhabiban, Kuala Lumpurban, Kuwaitban, Maléban, Dzsiddában és Hongkongban is szereztek már résidőket.
A társaság nem csak Delhiból, hanem Vidzsajavádából is indít nemzetközi járatokat, a kelet-indiai városból Szingapúr-Changi repülőtérere közlekednek majd szintén a téli menetrendi időszakban, ezeket a járatok A320-asokkal teljesítik majd.
Az Airbus A321LR-ek akár három kiegészítő üzemanyagtartállyal is felszerelhetőek, így 925 kilométerrel növelhető meg a hatótávja. Ha az üzemeltetők a harmadik, középső kiegészítő üzemanyagtartályt (Additional Centre Fuel Tank – ACT) is beszerelik a repülőgépbe, akár 4000 tengeri mérföldes (7408 km) útvonalak megtételére is képes lesz az A321LR.