Teljesítette utolsó kereskedelmi útját az Azores Airlines (korábban: SATA Internacional) megmaradt egyetlen A310-300-asa, ezzel már nincs több utasszállító változat európai üzemeltetésben.
Több mint huszonhat évi szolgálat után elbúcsúzik a Portugáliához tartozó Azori-szigetek légitársasága, az Azores Airlines megmaradt A310-ese, amely az utolsó utasszállító példány volt európai üzemeltetésben.
A korábban SATA Internacional néven ismert légitársaság hétfőn teljesítette a típussal a Ponta Delgada-Lisszabon járatot, amely után a CS-TGV lajstromjelű gépet kivonják a flottából a ch-aviation.com portál szerint.
A 651-es gyártási számú A310-300-as a karrierjét az adatbázisok szerint 1992-ben kezdte az elefántcsontparti székhelyű Air Afrique flottájában.
Az elmúlt időszakban az Azores Airlines fokozatosan építette le A310-es gépparkját, A321neókkal lecserélve a típust.
Néhány utasszállító példány még azért forgalomban áll a világban: például az Iran Air színeiben időnként megfordul nagyobb európai reptereken is, és a kanadai Air Transat is üzemelteti. Teherszállító változatban, vagy néhány ország hadseregénél szintén találni még.
Az Airbus az A300-asból a törzs rövidítésével és korszerűsítéssel hozta létre az A310-est, amelyből két változat készült: az 1983-ban forgalomba állt A310-200-as és a nagyobb hatótávú, 1986-ban bevezetett A310-300-as.
Az A310-es gyártását 1998-ban fejezték be 255 példány után, a jobb teljesítményű és még korszerűbb A330-as típuscsalád váltotta az Airbus kéthajtóműves, szélestörzsű kínálatában.
Videó a búcsúkörről, nagy sebességű alacsony áthúzással: