A kormányzat közlése szerint 2025 helyett csak 2030-ban nyílik meg a Dubai World Central (DWC) fő termináljának első üteme. De elkötelezettek a fejlesztés iránt, a komplexum mélyépítésének kivitelezésére kiírt tenderen a jövő év elején döntés születhet.
A világ legnagyobbjának szánt második reptér Dubajban még jó ideig kicsi marad. Az aero.de szerint a továbbfejlesztést elhalasztotta a kormány, a fő terminál első üteme 2025 helyett 2030-ban nyílik meg.
A jelenleg csupán egyetlen, nemrég kibővített terminállal és egyetlen futópályával, valamint cargo-létesítményekkel működő Dubai World Central a teljes kiépítettségében évente mintegy 240-260 millió utast kezelhet majd.
Öt futópályát terveznek, és egy hatalmas terminálkomplexumot. A fő utaskiszolgáló létesítmény első üteme ennek nagyjából felét, évi 130 millió embert képes majd fogadni. Igaz, a két repteret üzemeltető Dubai Airports honlapján az áll, teljes kiépítettségben is „csak” 160 millió utast terveznek.
A látványtervek szerint különleges, egymáshoz sorolt kereszt alakú épületegyüttessel akarják kiváltani a meglévő Dubaji Nemzetközi Repülőteret, ahol az idén várhatóan már 90 millióan haladnak keresztül, és hamarosan elérheti a kapacitása határait.
Ugyanakkor a közlés szerint a kormányzat elkötelezett a Dubai World Central továbbfejlesztése iránt, nem mondtak le a projektről.
Az 1,7 millió négyzetmétert érintő mélyépítési tender eredményét ugyanis 2019 elején tervezik kihirdetni. Ez magában foglalja majd a fő terminál első ütemének összefüggő pincerendszerét (a szatelitekét és a nyugati csarnokét is), a kapcsolódó úthálózatot, mélygarázsokat és egyebeket.
A Dubai World Central akadozó fejlesztéséről már tavaly nyáron is beszélt az Emirates vezére, Tim Clark hangsúlyozta, hogy 2025 előtt semmiképp sem költözik át a légitársaság az új reptérre.
Amint arról korábban beszámoltunk, 2019 tavaszán negyvenöt napos pályazár következik a Dubaji Nemzetközi Repülőtéren (DXB). A déli aszfaltcsík teljes burkolatát kicserélik ez idő alatt, a légiforgalmat emiatt korlátozni kell majd. Az Emirates emiatt több mint száz útvonalán kénytelen csökkenteni a kapacitásokat, köztük átmenetileg a budapesti járat is csak hetente négy alkalommal közlekedik majd.