A SITA felmérése szerint a légitársaságok az informatikai büdzsé egyre nagyobb részét fordítják a kiberbiztonság javítására, de a a büdzsé így is kevés, ahogy szakértőből sincs elég.

A repülőtéri rendszereket szállító SITA legfrissebb felmérésnek az elmúlt időszakban történt jelentős adatszivárgási balhéi adnak hátteret. Mint ismert, a British Airways és a Cathay Pacific rendszereiből is úgy kerültek ki érzékeny adatok, hogy arról az informatikusok csak hónapokkal később szereztek tudomást. Útlevélszámok, bankkártyadatok is a hekkerek kezeibe kerültek.

A fejlesztő cég legfrissebb felmérése szerint a társaságok ezek miatt egyre nagyobb figyelmet fordítanak az adatbázisok, érzékeny utasadatok védelmére, de ennek több gátja is van. Egyrészt a büdzsé nem megfelelő, hiába növekedett a büdzsé a teljes IT költségek 7 százalékról 9 százalékra és éri el a 30 milliárd dollárt. A légitársasági vezetők körében végzett felmérés azt mutatja 78 százalékuk úgy látja, a szűkös humánerőforrás miatt sem tudja fejleszteni ezt a szektort és a már meglévők képességei sem megfelelőek minden esetben.

Fotó: Ostrava Airport

A légitársaságok a legfontosabbnak jelenleg a dolgozók tudatosságának növelése ebben a kategóriában, ugyanakkor a törvényeknek való megfelelés is ott van a legfontosabb okok között, amiért növelik a kiberbiztonság költségvetését. Ez viszont éppen változóban van, a közelmúlt eseményei után már inkább proaktívak akarnak lenni a cégek. Már csak azért is, mert így a hatóságok bírságait is megúszhatják amellett, hogy az üzemet sem zavarják meg a hekkerek és adatszivárgás sem lesz.

A SITA felmérése szerint a légiközlekedési piacot leginkább a zsarolóprogramok, az adathalászat és az adatszivárgás fenyegeti, a legsűrűbben ezek a fajta kibertámadások érik a szereplőket. Mivel a tét egyre nagyobb, a cégek fele nyilatkozott úgy, hogy Biztonsági Üzemelési Osztályt fog felállítani, amely összefogja a biztonsági tevékenységeket.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.