Több észak-amerikai járatát is központi repülőtérre kötlzöteti a Norwegian, hogy növelje a járatok és ezzel a cég nyereségességét.
A Flightglobalnak a cég szóvivője azt mondta, London-Gatwickről induló két járatukkal kísérleteznek elsőként: a Fort Lauderdale-i járat Miami Internationalra, az oaklandi pedig San Francsisco Internationalra fognak közlekedni a jövő nyári menetrendi időszak kezdetétől, március 31-től. Miamiba az eddigi heti három helyett naponta, SFO-ra pedig heti hat helyett heti négyszer közlekednek majd a cég piros-fehér Dreamlinerei.
A Norwegian arra számít, hogy a nagy központi repülőterek kiszolgálásával a nagy repülőjegy-keresőkbe is bekerülnek, több prémium utas érhető és el az áruszállítási üzletágnak is jobb lehetőségei lesznek az eddigieknél.
Azzal, hogy a norvégok a nagyobb repülőteret választották két problémával is szembe találják magukat: a költségek magasabbak lesznek, illetve sokkal több lesz a versenytárs is. London és San Francisco között a British Airways mellett például a Virgin Atlantic és a United is teljesít járatokat. Miamiból az American Airlines és a Virgin Atlantic repül Londonba, bár nem Gatwickre, hanem Heathrow-ra.
A központi reptérre költözés csak az első lépés a társaság jövedelmezőségének javítása terén, további járatok költözhetnek majd a nagy központi légikikötőkbe, de teljesen nem számolják fel az oaklandi és Fort Lauderdale-i jelenlétet.
A társaság jövedelmezőségét van hova javítani, ugyanis a cég üzemi szinten folyamatosan veszteséget termel, ha adózott eredményei pozitív is, az csak a pénzügyi manőverek pozitív egyenlege, vagy egyszeri tételek miatt van. A szeptember 30-ával végződött harmadik pénzügyi negyedévben a társaság közel 30 millió dollár üzemi veszteséget jelentett.