Kétszámjegyű költségcsökkentést hajt végre az A220-as programban az Airbus, hogy nyereségessé tegye a típus gyártását.

A Reuters hírügynökség jelentése szerint az Airbus nem feltétlenül a saját rendszerében, sokkal inkább a beszállítóknál igyekszik elérni a költségcsökkentést.

Mindeközben a gyártási kapacitást a mobile-i végösszeszerelő sor üzembe állításával növelnék, Mirabelben pedig 30 millió dolláros beruházást terveznek, amellyel havi tízre emelnék a típus gyártási kapacitását.

Philippe Balducchi, a típuscsaládért felelős, Airbus-irányítású konzorcium vezetője a júliusi átvételnél már megpendítette, hogy nagyobb költségcsökkentésre lesz szükség, hiszen a Bombardier eredetileg C Series elnevezésű programja veszteséges volt. Azt is elmondta, hogy a megtakarítás nagyobb részét a beszerzési árak csökkentésével szeretné elérni, csak kisebb mértékben támaszkodna saját költségeik mérséklésével.

Fotó: AIRportal.hu

Ezzel a Reuters szerint nem csak a folyamatos veszteségeket tudják elkerülni, de a repülőgép árát is módosíthatják, így már nem fogja szúrni a versenytársak szemét. Mint ismert, korábban azzal vádolták a Bombardier-t, hogy önköltségi ár alatt értékesíti a gépeket.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Eddigi hírek szerint az Airbus a United Technolgies leányvállalatát, a hajtóműveket beszállító Pratt&Whittney-t kereste meg az árcsökkentési javaslattal. Scott Hamilton, a Leeham tanácsadó cég elemzője szerint az Airbus rendkívül nagy fába vágta a fejszéjét, mivel a Prattnek éppen elég, hogy kimásszon az áttételes hajtóművek jelentette műszaki és pénzügyi válságból. Így aztán nyilván vonakodik majd kedvezményeket adni, de az Airbusnak is van pár kártya a kezében – mondta a szakember.

Hamilton hozzátette: az Airbus először megvárta, hogy több megrendelés érkezzen a típusra, és így a nagyobb gyártási volumen ismeretében igyekszik alacsonyabb árat kicsikarni.

Nemrég az Airbus összesen 135 darab A220-asra írt alá szerződést, ebből 60-at a jetBlue, 60-at a Moxy néven ismert startup, 15-öt pedig egyik legnagyobb megrendelőjük, a Delta Air Lines kért. Ezzel eddig 537 példányt adott el a Bombardier és az Airbus, amelyből 57-et készítettek el.