A korábbi pletykákat cáfolva a Oneworld légiszövetség vezetője azt mondta, hogy nincsenek megbeszélések a China Southern felvételéről, amellyel a tagok jelenlegi kapcsolatai szerinte elegendők.

Forrás: Airbus

Nem folytat aktív tárgyalásokat a China Southern Airlines és a Oneworld arról, hogy a kínai vállalat tagként csatlakozzon – mondta a légiszövetség vezetője egy szingapúri konferencián a Flightglobal szerint.

Rob Guerney ezzel cáfolta azokat a korábbi híreszteléseket, amelyek alapján a Skyteam szövetséget elhagyó légicég a riválishoz tartana.

A Oneworld vezetője úgy fogalmazott: nem látnak okot arra, hogy kínai légitársaságot kérjenek fel, elegendő a hongkongi Cathay Pacific tagsága, valamint a három legnagyobb kínai légicéggel kialakított jelenlegi kapcsolatrendszer.

Mint hozzátette, eddig sem gördítettek akadályt az elé, hogy a tagok a szövetségen kívüliekkel partnerségre lépjenek, hiszen a legkisebb társulásról van szó, így nem volna praktikus, ha csak a tagok közötti kapcsolatokra korlátoznák.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Boeing

A China Southern esetleges belépése azért merült föl, mert 2017 márciusában a cég együttműködésre lépett a Oneworldben meghatározó American Airlines-szal, sőt az amerikai cég 200 millió dollár értékű, 2,68 százaléknyi részesedést szerzett a kínai légitársaságban, amelybe a szintén tag Qatar Airways ugyancsak 5 százalékot vett a cégből.

Erről szintén szót ejtett Guerney, hangsúlyozva, hogy ezek a befektetések kis mértékűek, több ok is állhat mögöttük, és ebből még nem következik, hogy az a cég, amelyben Oneworld-tagok részesedést szereznek, szükségszerűen taggá is válik.

Iparági szakértők szerint viszont a China Southernnel nagyot nyerne a szövetség, mert az egyetlen a három társulás közül, amelynek nincs tagja Kína szárazföldi részéről. Ugyanakkor a hongkongi Cathay Pacific vélhetően ellenezné ezt, mert bázisától alig egy órányi vonatútra található a China Southern fő központja, Kuangcsou (Kanton).