Rövid videót tett közzé a Twitteren a Boeing arról, ahogy a 777X prototípusán tesztelik az új, le- és felhajtható szárnyvégeket.
Amint korábban részletesen is írtunk róla, a Boeing 777X szárnyfesztávolsága kiterjesztett állapotban 71,8 méter lesz, a kedvező üzemanyag-fogyasztás és az optimális repülési paraméterek miatt. Így viszont egy kategóriával nagyobbnak számítana a típus a földön, a repülőtereken manőverezve.
Ezért mindkét szárnyvég külső, 3,5 méter hosszú része felhajtható lesz.
Ennek köszönhetően felhajtott állapotban a 777X szárnyfesztávolsága megegyezik a 777-300ER típusváltozatéval. Ezzel a repterek gurulóútjain, forgalmi előterein, állóhelyein és a beszállókapuinál az ICAO “E” kategóriájában maradhat a 777X, hasonlóan elődjéhez.
A szárnyvégek mozgatása 20 másodperc alatt megy végbe, a felszállás előtti lehajtásukat manuálisan kell végrehajtania a pilótáknak.
A felhajtás azonban automatikusan történik a leszállás után, amikor a repülőgép sebessége 50 csomó (mintegy 92 km/óra) alá csökken.
Korábban szintén beszámoltunk róla, hogy a Boeing 777-9X szűzrepülése várhatóan őszre csúszik a GE9X hajtóműnél felfedezett korai anyagfáradásos hiba miatt.
Spotted on the flightline — our #777X extending its wingtips in the Seattle sun! Our teams will continue ground tests in the weeks ahead as we develop our newest twin-aisle jet. pic.twitter.com/Mo6mUndSoD
— Boeing Airplanes (@BoeingAirplanes) June 19, 2019