Ismét két futópályával üzemel a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér, a szakemberek befejezték a 2-es futópálya felújítását és a Rákoshegy felőli pályavégén a CAT III/b kategóriás műszeres leszállító berendezés telepítését.

A Budapest Airport lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint az első gép, amely a felújított pályáról szállt fel a Ryanair 8446-os, Budapest és London-Stansted közti járatát teljesítő, EI-FIV lajstromú Boeing 737-800-asa volt.

A 2-es pálya nyolc héten keresztül volt lezárva, a beruházás összköltsége 1,3 milliárd forint volt. A kéthónapos felújítás legfontosabb beruházása a műszeres leszállító berendezés cseréje volt, mostantól a jelenleg elérhető legkorszerűbb, III/b kategóriás technológia áll rendelkezésre. Ez azt jelenti, hogy a repülőgépek akár 15 méteres függőleges és 50 méteres vízszintes látástávolság mellett is landolhatnak a repülőtér 13L jelű pályáján is.

A rádiónavigációs berendezések cseréje miatti pályazárat kihasználva a majdnem 4 kilométeres betoncsíkon kicseréltek 70 esővíz elvezető aknát, ahol kellett, kicserélték a pályába épített lámpák vezetékeit, kijavították a beton kisebb hibáit. Emellett megtisztították a betont a ráégett guminyomoktól, és újrafestették a pályán lévő jelzéseket is, amelyek segítik a pilóták tájékozódását.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Eiszrich László, a felújítást irányító Budapest Airport Műszaki Központ vezetője a közlés szerint azt hangsúlyozta, hogy a szélsőséges időjárás ellenére is sikerült tartani az eredetileg kitűzött határidőt. Hozzátette: a felújított pályán naponta százötvennél is több repülőgép indul vagy érkezik, ezért a biztonság elsődleges szempont.

A Budapest Airport közleményében megköszönte a vecsésiek türelmét, akiknek a felújítás miatt ideiglenesen a megszokottnál több repülőgép elhaladását kellett elviselniük.

Megsérült a futópálya, lezárták Ferihegyet szerda este