Ázsián belüli utazáshoz az Air Asia fapados légitársasági csoport az egyik legjobb választás, ha nem szeretnénk vagyonokat költeni a repülőjegyre. Cikkünkből megtudhatod, hogy milyen a régió legnagyobb diszkont cégével utazni.
Az Air Asia malajziai low-cost légitársasági csoportot 1993-ban alapították, és 1996-ban kezdte meg működését Kuala Lumpur repteréről, azóta számtalanszor elnyerve a legjobb fapados légitársaságnak járó Skytrax-díjat.
A holdingnak több leányvállalata van: Indonesia Air Asia, Thai Air Asia, Air Asia Japan és Air Asia India, ezek közül az előbbi kettővel mi is repültünk. Ezeken kívül a csoport része még a hosszú távú fapados járatokat üzemeltető AirAsia X, Indonesia AirAsia X és Thai AirAsia X.
Összesen négyszer repültünk a légitársasággal: háromszor A320-assal, egyszer pedig A320neóval.
Az utasfelvételt legegyszerűbben a légitársaság applikációján vagy weboldalán keresztül lehet elvégezni, de akkor sem kell aggódni, ha elfelejtettük: az Air Asianál nem kell magas díjakra számítani a reptéri check-in igénybe vételekor, hiszen -ellentétben több európai fapadossal – ilyenkor is ingyenes az utasfelvétel. Kivételt képeznek ez alól az Air Asia malajziai belföldi járatai, ahol a reptéri utasfelvételért 700 forintnyi összeget kell fizetni.
Az Air Asia A320neo repülőgépének berendezése némileg különbözik a “klasszikus” A320-asok berendezésétől: elöl nincs konyha, hátul ezzel szemben nagyobb konyha kapott helyet, a hátsó mosdók pedig a bal oldali ajtó mögött helyezkednek el közvetlenül egymás mellett.
Ezeknek a változtatásoknak köszönhetően plusz egy sor ülést tudtak elhelyezni a repülőgépen.
Az Air Asia az első öt sor üléseit, valamint a vészkijáratnál található üléseket “hot seat”-nek nevezi, mivel nagyobb lábtérrel rendelkeznek, mint a standard ülések.
Mi az utolsó előtti sorban ültünk, ahol nagyon kicsi volt a lábtér – sokkal kisebbnek tűnt, mint a Ryanair vagy a Wizz Air gépein, ez valószínűleg a plusz egy sornak és hot seat-eknek volt “köszönhető”. Az A320-asokon viszont körülbelül ugyanakkora lábtérre számíthatunk, mint például a Wizz Airnél.
Mindegyik repülőjegyet “Value Pack” árkategóriában vásároltuk meg, amely annyit jelent, hogy magunkkal vihettük egy legfeljebb 20 kilogrammos feladott poggyászt is, illetve a fedélzeten ennivalót kaptunk.
Az Air Asia igen bőkezű a kézipoggyászok méretével: a fedélzetre magunkkal vihetünk egy 56x36x23 cm méretű bőröndöt, illetve egy 40x30x10 cm méretű kisebb táskát vagy laptoptáskát. A két kézicsomag tömege azonban együttesen nem haladhatja meg a 7 kilogrammot.
A fedélzeti árakban érzékelhető igazán a különbség az Air Asia és az európai fapadosok között: ha előre rendelünk menüt, akkor csupán 700 forintnyi összegbe kerül.
Ez a menü egy meleg ételt és egy kávét vagy vizet tartalmaz, egyébként a fedélzeten megvásárolva is csak 1300 forintba kerül. Nem csak a menü olcsó a légitársaság járatain: hamburger 850 forintért, desszert akár 400 forintért, különleges kávék 500 forintért, tea vagy kóla pedig már 350 forintért is kapható. A vegetáriánus meleg étel, amit a Value Pack tartalmazott, nem volt túl ízletes.
Összességében kellemesen telt az út az Air Asia fedélzetén: a légiutas-kísérők segítőkészek voltak, a repülőgépek újak és tiszták voltak, a fedélzeten az étel olcsó volt, egyedül a lábtérbe tudnánk belekötni – de nem is az a fapadosok erőssége. A térségen belüli néhány órás utakra az Air Asia járatai tökéletes választásnak bizonyultak!