Az A320neók korábban azonosított repülésirányítási problémái miatt a Lufthansa nem értékesíti az ezekkel a típusokkal teljesített járatokon a hat leghátsó ülést.
A Simple Flying szerint a légitársaság a pilótáknak küldött belső levélben ír erről, miután az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) légialkalmassági direktívát adott ki a típusra.
Egyes szoftveres tesztek ugyanis azt mutatták, hogy az A320neók átesés elleni védelme nem teljes, bizonyos körülmények között egyes manőverek teljesítése során a gép irányításáért felelős, úgynevezett ELAC szoftvere nem mindig képes megfelelően ellensúlyozni a nagy állásszöget, amelynek értéke így meghaladhatja a normál üzemeltetési határértéket.
Ehhez két tényezőnek kell fennállnia: az A320neót a landoláshoz a tűréshatárhoz közeli, hátra eső súlyponti adattal kell felkészíteni, majd hirtelen manőver (például megszakított landolás) kell ahhoz, hogy a gép orrának állásszöge nagy legyen. Normál esetben az átesést megelőzendő az ELAC-nak lejjebb kell tolnia az A320neók orrát, de a tesztek során ez nem történt meg.
A Simple Flying szerint ugyanakkor ez az eset nem összehasonlítható a 737 MAX átesésvédelmi rendszerének hibájával, mert
az A320neók esetében a pilóták által végrehajtott állásszögcsökkentést a számítógép soha nem bírálja felül.
Korábban az A321neóval kapcsolatban is fedtek fel hasonló anomáliát, az EASA ebben az esetben is légialkalmassági direktívát bocsátott ki, amelyben azt írta, a helyzet „potenciálisan veszélyes” lehet, ugyanakkor üzemelési környezetben soha nem merült fel, a problémát csak tesztelések során tudták előidézni.
A gyártó már felvette a kapcsolatot a típusok üzemeltetőivel és módosította a súlyponttal kapcsolatos eljárásrendet és új ajánlást fogalmazott meg a terheléssel kapcsolatban. A Lufthansa szerint csak a Space Flex kabinokkal felszerelt neók érintettek az ügyben.