Rövid időn belül már a második Swiss Airbus A220-300-as gép Pratt hajtóművével akadtak gondok, a hiba miatt a Genfből indult gépnek vissza kellett térnie a repülőtérre.
Rájár a rúd a Swiss Airbus A220-asaira, ráadásul a Genf-London útvonal sem túl szerencsés mostanában.
A svájci légitársaságnak ugyanis a nyári eset után egy újabb A220-300-asa hibásodott meg hajtóműgondok miatt, ráadásul ugyanazon az útvonalon.
A Flightglobal szerint a bal oldali Pratt & Whittney PW1500-as áttételes hajtómű alacsony nyomású kompresszorában keletkezett a hiba közvetlenül a 35 ezer lábas repülési magasság elérése előtt. A személyzet az eljárásrendet követve veszélyhelyzetet jelentett, majd visszatért Genfbe.
A Flightradar24.com adatai szerint az eset szeptember 16-án történt a különleges festést viselő, HB-JCA lajstromjelű géppel, amely az LX358-as járatszámmal tartott London-Heathrow repülőtérre.
A gép Auxerre térségében fordult vissza, majd biztonságosan landolt Genfben, de az A220-as azóta nem hagyta el a svájci várost.
A fedélzeten 77 utas tartózkodott, senki nem sérült meg.
Későbbi vizsgálatok kiderítették, hogy az alacsony nyomású kompresszor első fokozatának forgórészéről vált le egy darab, amely lyukat ütött a kompresszor borításán.
Augusztusban szintén a bal oldali hajtóművel akadtak gondok, akkor szintén a Genf-London járatot teljesítő, HB-JCM lajstromú géppel történt nagyon hasonló baleset, amely azért is kapott nagy nyilvánosságot, mert a francia balesetvizsgálók a lakosság segítségét kérték: egy erdős területen kellett megtalálni 30 centinél nem nagyobb, titánból készült alkatrészeket. Arról azóta nem érkezett jelentés, hogy bármit is találtak volna.