Anyagi helyzete miatt hússzal kevesebb Boeing 787 Dreamlinert állít forgalomba az Etihad, az abu-dzabi légitársaságnak még évekre lesz szüksége, hogy nyereségessé váljon.
A Bloomberg tudósítása szerint a dubaji légi szalonon nyilatkozott Tony Douglas cégvezető, aki azt mondta, a következő négy évben a tervezetthez képest hússzal kevesebb Boeing 787 Dreamlinert vesz át, mert a költségcsökkentés jegyében visszafogják a fejlődést.
Az új menetrend szerint az Ethad 2023-ra 51 darab Dreamlinert fog üzemeltetni, amely a teljes flotta felét adja majd.
Az állami tulajdonú Etihad korábban már bejelentette, hogy 25 darabos Boeing 777-9 rendelésének jelentős részét visszamondta, mindössze hatot fognak végül átvenni, 42 korábban megrendelt Airbus A350-eséből pedig 20-ra tart a továbbiakban igényt.
A közel-keleti légitársaság három évvel ezelőtt került mélypontra, amikor részben az Air Berlin és az Alitalia finanszírozási igénye, majd e két cég csődje miatt közel 5 milliárd dollár veszteséget hozott össze az elmúlt években. Bár több mint félmilliárd dollárt megspóroltak költségcsökkentéssel, Douglas hétfőn arról is beszélt a Reuters szerint: hosszú utat kell még megtenniük ahhoz, hogy nyereségesek legyenek.
Elmondása szerint előrébb járnak, mint tervezték, és ha nem veszítik el a fókuszt, akkor az Etihad nagyon erős lesz. Hozzátette: a következő hetekben több bejelentésük is lesz a légitársaság jövőjével kapcsolatban, egyebek közt az Air Arabiával létrehozandó új fapados légitársasággal kapcsolatban is, de további részleteket nem árult el.