Több légitársaság is óvintézkedéseket vezet be a kínai Vuhan városából indult, tüdőgyulladást okozó koronavírus miatt, többen díjmentes átfoglalást, illetve teljes visszatérítést biztosítanak az utasoknak.
Mivel a légitársaságok többsége egyelőre nem függesztette fel a kínai járatait, igyekeznek az utazóközönséget, és a saját személyzetüket is a legnagyobb biztonságban tudni. Bár korábban a közösségi médiában sok légiutas-kísérő arról panaszkodott, hogy nem engedik a maszk viselését, a lapunk által beszerzett információk alapján mára szinte mindenhol megváltozott a helyzet.
Az Emirates amellett, hogy engedélyezte a személyzetnek a maszk viselését, emellett kézfertőtlenítőket is biztosítanak számukra.
A dubaji légitársaság arra kérte a hajózó személyzet tagjait, hogy Kínában tartózkodásukkor ne hagyják el a szállodát, vagy ha mégis, akkor kerüljék a nagy tömeget a nyílt utcán.
A hongkongi Cathay Pacific szintén megengedte a hajózó, és földi személyzetnek is, hogy maszkot viseljenek, és így tett a Finnair is, amely az európai cégek közül a legtöbb járatot üzemelteti Európa és Kína között.
A tajvani székhelyű EVA Air lapunkhoz eljuttatott közleményében azt írta, bizonyos feltételek mellett lehetővé teszi az utasoknak, hogy ingyenesen módosítsák a jegyüket, a fel nem használt jegyek árát pedig teljes egészében visszatérítik.
Hasonló engedélyeket jelentett be a British Airways, az utasok február 23-ig átfoglalhatnak, vagy visszakérhetik a jegyek árát. Különböző dátumokkal ugyan, de a Lufthansa-csoport légitársaságai, illetve az Air France-KLM is biztosítja az ingyenes módosítást, vagy teljes visszatérítést.
Hétfőn az Egészségügyi Világszervezet (WHO) mérsékeltről magas szintűre módosította a tüdőgyulladással járó új koronavírus nemzetközi veszélyességét.
A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a Nemzeti Népegészségügyi Központ továbbra sem tervezi rendkívüli intézkedések megtételét. Erről Prágában a hétvégén már gondoskodtak a helyi hatóságok.