Hosszútávú visszaeséssel számol a Lufthansa-csoport, Carsten Spohr vezérigazgató szerint több évbe telik majd, mire minden gépet vissza tudnak állítani a forgalomba, és a lépés a munkavállalókat is érinti.
A Der Speigelnek adott nyilatkozatában Carsten Spohr azt mondta, hosszú időre visszaveti majd a koronavírus-járvány a teljes légiközlekedési szektort, ezért a Lufhansa-csoport sem fogja tudni mind a 763 gépét forgalomba állítani a járvány lecsengése után. Nem csak idén, de évekig kisebb kapacitással dolgoznak majd a céghez tartozó légitársaságok.
Ennek egyik oka, hogy meglátása szerint az üzleti utasok hosszabb időre elmaradhatnak, és főként az egyéni utazók adják majd a bevételt.
Ezért nem csoda, hogy a Lufthansa is vizsgálja, hogy pontosan mekkora üzemmérettel repüljön a válság utáni első időszakban.
Jelenleg az összesített flotta mintegy 700 repülőgépe vár a földön, de lesz, amelyik már biztosan nem kerül vissza az aktív flottába, mivel előre hozzák egyes gépek flottából való kivonását, ám részleteket erről egyelőre nem közöltek.
A munkaerővel kapcsolatos tervekről Carsten Spohr azt mondta, mindenkinek rövidített munkaidős foglalkoztatást javasoltak a mostani helyzetre, de folyamatosan tárgyalnak a bázisoknak helyet adó kormányokkal a lehetséges bértámogatásokról.
Az Airliners.de ezzel kapcsolatban arról számolt be, hogy a csoport 135 ezer dolgozójának kétharmadát érintheti a javaslat. A pilótákkal külön megállapodást kell kötni a fizetésükről, mert a német állami bérkiegészítés a részmunkaidős foglalkoztatás esetén csak 6900 eurós bruttó fizetés alatt jár.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség vezető elemzője kedden Carsten Spohr vízióival egybehangzóan azt mondta, a korábbi járványoknál tapasztalt viszonylag gyors kilábalás helyett évekig tarthat, mire a válság előtti szintre visszatér a kapacitás. Szintén emiatt döntött úgy az American Airlines, hogy a korábban tervezettnél több gépet von ki a flottából.