Több rekordját is megdöntötte a Wizz Air az elmúlt két hónapban, amikor a világjárvány miatt áruszállító és külföldön rekedt állampolgárokat hazamenekítő járatokat teljesített.

Pontosan két hónapja, március 23-án érkezett meg Budapestre a Wizz Air első olyan járata, amely a koronavírus-járvány elleni védekezéshez szállított egészségügyi felszereléseket Kínából.

Azóta több mint száz alkalommal a légitársaság teljes Airbus A321neo-flottája szinte csak Kína felé repült, de emellett további 30 hazamenekítő járattal 3700 külföldön rekedt embert hozott a légitársaság.

Szokatlan látvány a ferihegyi egyes terminál előterén: kartondobozokat rakodnak ki a Wizz Air A321neo gépeiből. (Forrás: Budapest Airport)

Amint korábban megírtuk, többek között ilyen volt az, amikor április elején Budapestről keflaviki megállóval a HA-LVC lajstromú gép New Yorkba, majd Los Angelesbe repült, a HA-LVE pedig Torontón keresztül Chicagóba és Miamiba, hazafelé pedig ugyanezen megállókkal haladtak. Május 6-án a HA-LVH lajstromjelű A321neo szállított haza kint rekedt magyarokat Torontóból, Miamiból és New Yorkból.

Az áruszállító és hazamenekítő járatokból összességében már jóval több mint 130-at teljesített a légitársaság, ez önmagában is szokatlan egy európai low-cost cég működésében, de a Wizz Air több rekordot is megdöntött a saját történetében az elmúlt két hónapban. A légitársaság az AIRportal.hu kérdésére megosztotta ezek legfontosabb adatait.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Kínai áruszállító járatok

  • Járatok száma: 106

    A Malév GH földi kiszolgáló munkatársai rakodják ki a Budapestre szállított védőfelszereléseket az A321neo utasfedélzetéről. (Forrás: Budapest Airport)
  • Repült órák száma: 2300
  • Lerepült távolság: 1 700 000 km
  • Le- és felszállások száma a technikai megállókat is beleértve: 460
    (A járatok a kazahsztáni Nur-Szultán és az oroszországi Irkutszk repülőterein végrehajtott közbenső technikai megállókkal közlekedtek Sanghajba, Pekingbe, Hsziamenbe és Sencsenbe)
  • A részt vevő pilóták száma: 105

A külügyminisztérium május 16-i közlése szerint összesen több mint 131 millió maszk, közel 2 millió izolációs köpeny, több mint 516 ezer arcvédő plexi, valamint 3062 lélegeztetőgép érkezett az országba a Kína és Magyarország közötti légihídon. Ebben szerepelnek a más légitársaságok, áruszállító gépek fedélzetén szállított tételek is, és ezen a héten is több ilyen járat érkezett.

A külföldről embereket hazaszállító járatok

  • Járatok száma: 30
  • Repült órák száma: 156
  • Lerepült távolság 113 000 km
  • Le- és felszállások száma a technikai megállókat is beleértve: 53
  • Részt vevő pilóták száma: 37
  • Hazajuttatott emberek száma: 3700

(A számokban a 3 tengerentúli mellett több más járat is szerepel.)

A leghosszabb, közbenső leszállás nélküli járat

A rekordot elérő Irkutszk – Budapest járat személyzete a budapesti leszállást követően. (Forrás: Wizz Air)

A HA-LVB lajstromjelű Airbus A321neo május 9-én, közbenső leszállás nélkül tette meg az Irkutszk és Budapest közötti 6341 kilométeres távolságot, 8 óra 16 perces repült idővel.

A kedvező széljárásnak és a repülőgép alacsony tömegének köszönhetően ezen a járaton ki lehetett hagyni a további technikai leszállást Nur-Szultánban, így Irkutszkból közvetlenül érkezett Budapestre a járat.

Az a repülőgép, amely a legmesszebb jutott

A HA-LVC lajstromjelű Airbus A321neo április elsején, keflaviki és New York-i közbenső leszállással jutott el Los Angeles-i nemzetközi repülőtérre (LAX), amely több mint 10 000 kilométerre fekszik Budapesttől.

Különleges kihívások

A Wizz Air számára eddig ismeretlen légterekben (pl. mongol, kínai, egyesült államokbeli, kanadai) repültek az áruszállító és menekítő járatok, az útvonalhálózaton eddig nem szereplő repterekre jutottak el a légitársaság gépei és személyzete.

Az ottani eltérő szabályok, eljárások, illetve egyes légterekben a mértékegységek pontos megismerése és alkalmazása kihívás elé állította a pilótákat. A tájékoztatás szerint ilyen volt például azokon az útvonalakon repülni, ahol Wizz Air gép még nem járt, és a megszokottnál jóval tovább, órákig úgy haladni, hogy a személyzet egyetlen nagyobb települést sem látott.

A cikkben szereplő adatokat május 20-án adta ki lapunknak a Wizz Air.