Az American Airlines, a Delta, a United és a Southwest összesen százezer alkalmazottól válhat meg, a dolgozók nagy része önkéntesen távozhat.
Miután az USA állami mentőcsomagjának részeként szeptember 30-ig nem lehet csoportos létszámleépítés, a nagy amerikai légitársaságok afelé mozdulnak, hogy önkéntes alapon csökkentsék a munkaerőt.
A Reuters jelentése szerint a Southwest Airlines és a Delta is egyelőre így tesz: a dolgozók maguk kérik elbocsátásukat, cserébe végkielégítést és egyéb plusz támogatást kapnak.
A Deltánál 15 ezren jelezték, hogy elfogadnák ezt a csomagot, így a légitársaság megúszhatja a csoportos létszámleépítést, amelyre legkorábban október 1-jén kerülhetne sor.
A Southwest Airlines főnöksége ennél kicsit rosszabbul látja a helyzetet, Gary Kelly vezérigazgató szerint
az év végéig a mostani háromszorosára kellene emelkednie az utasforgalomnak ahhoz, hogy ne legyenek elbocsátások.
Erre viszont nem sok esély van, mivel több szövetségi államban is rekordszámú új fertőzöttet regisztráltak a napokban, így az igény rendkívül alacsony.
Más sajtójelentések szerint a Southwest Airlines alkalmazottai közül 4 ezer ember kérte korai nyugdíjazását, 12 500 pedig önkéntesen lépne le a légitársaságtól. Ők a munkavállalók 28 százalékát képviselik, de a további létszámleépítés így is elkerülhetetlennek látszik.
A CNBC jelentése szerint az American Airlines még a múlt héten dolgozói 30 százalékának (25 ezer munkavállaló) elbocsátását helyezte kilátásba, de – ahogy a többi cégnél is – a korai nyugdíjazás és önkéntes felmondás csökkentheti a csoportos leépítésben érintettek számát.
A legnagyobb arányú elbocsátás a Unitednél lehet, a társaság 36 ezer munkavállalótól válna meg, ami a dolgozók 40 százaléka.