Az egyre szigorúbb utazási szabályok miatt a tervezettnél kevesebb repülőgéppel üzemel a téli menetrendi időszakban a Eurowings, de a Lufthansa fapados cége nagy potenciált lát az új berlini légikikötőben.

Eredetileg 60 géppel tervezett az október végétől március végéig tartó időszakra a Lufthansa fapadosa, a Eurowings, de egyre több útvonalon kénytelen törölni a járatokat az egyes országok előírásai miatt.

Jens Bischof vezérigazgató az Aero.de beszámolója szerint Hamburgban azt mondta, kevesebb, mint 50 repülőgépük lesz aktív a téli időszakban, mert folyamatosan csökken a kereslet.

Fotó: AIRportal.hu

A Eurowings a járvány előtt mintegy 150 repülőt üzemeltetett, most 90 példányt tudnak forgalomba adni, 40 pedig Németország-szerte letárolva áll.

Példaként említette a spanyol helyzetet, amely miatt a Palma de Mallorca-i útvonalon először harmadával csökkent a foglalások száma, később aztán megfeleződött, erre már járattörlésekkel kellett reagálni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy a Lufthansa megrendelt öt Airbus A320neót a légitársaságnak, ezek a gépek jövőre érkeznének meg, de a gyártóval még mindig nem sikerült megállapodni az átvétel pontos menetrendjéről.

A jövő terveivel kapcsolatban Jens Bischof arról beszélt, hogy Hamburg és Düsseldorf mellett az új berlini repülőtér is kiemelten fontos szerepet kaphat. Főleg miután az Air Berlin korábbi résidejeit használó Easyjet bejelentette: nem indít német belföldi járatokat.

Az utasok kártalanításával kapcsolatban Bischof azt mondta, 70 százalékuk visszatérítést kért, 20 százalék fogadta el a kupont, 10 százalék pedig átfoglalta jegyét. A nehéz kezdés után most már az igények háromnegyedének teljesítésénél tartanak, 150 millió eurót fizettek ki, és további 50 millió eurónyi igényről kell dönteni.