Jelentős karcsúsítást terveznek a Thai Airways vezetői, hogy a több éve veszteséges cég megmenekülhessen a csődtől. A járvány előttihez képest fele annyian dolgoznak majd a társaságnál.
Február elején számoltunk be arról, hogy a thai nemzeti légitársaság a biztos csődöt elkerülendő kivonja a legnagyobb befogadóképességű repülőgépeit a flottából. Végleg távoznak az Airbus A380-asok, A330-asok, valamint Boeing 747-esek is.
A Reuters friss jelentése szerint a Thai Airways a jelenlegi közel 20 ezerről 13 ezerre csökkentené a dolgozók létszámát 2025-ig, idén év végéig 6000 fős elbocsátást terveznek. A járvány előtt, 2019-ben a cég még 28 ezer embernek adott munkát. A közelmúltban a menedzsmentet is karcsúsították, és a vezetői szintek számát is csökkentették.
A vállalat megmentési tervében szerepel a lízingszerződések újratárgyalása, amely 1,7 milliárd USA-dollár megtakarítást jelenthet, emellett a flotta és a hajtóműtípusok egységesítése is jelentős megtakarítást hozhat.
A vezérigazgató elsősorban a fapados versenytársakat és a nyitott égbolt politikát okolta a cég veszteségességéért. A Thai 2014 óta nem termelt nyereséget, tavaly rekord mértékű, 4,6 milliárd dolláros mínuszt halmozott fel.
A cég legnagyobb gondja az eladósodottság, kötelezettségeinek értéke 9,1 millió USA-dollárral meghaladja a vagyontárgyak könyv szerinti értékét, törzstőkéje pedig negatívban van.