Hírek szerint a Thai Airways a csőd szélére került, ezért jelentős átalakításokba kezd: pilótákat bocsát el, és megválik három szélestörzsű típusától, köztük az összes A380-asától és Boeing 747-esétől is.

Mivel Thaiföld jelentős részben a turizmusra támaszkodott, az iparág viszont a járvány miatt tetszhalott állapotba került, tovább romlott a Thai Airways amúgy is rossz anyagi helyzete.

Mint arról tavaly decemberben beszámoltunk, az ország nemzeti légitársasága már tervezte, hogy több szélestörzsű gépétől megszabadul. A járvány előtt, 2019-ben a 103 repülőgépből álló flottájában mindössze 20 keskenytözsű szolgált. A cég anyagi helyzete viszont már akkor sem volt stabil, 2013 óta a cég nem produkált nyereséget.

Forrás: Wikimedia Commons

A CNBC indonéz kiadása szerint a Thai Airways csődközelbe jutott, működését egyelőre az is támogatja, hogy május óta csődvédelemben működik, így a hitelezők nem indíthatnak felszámolást ellene.

Decemberben még csak puhatolózott a társaság, hogy mely gépeire találna vevőt, akkor az idősebb Boeing 777-200-asok, az Airbus A300-asok, A340-esek és két A380-as eladása merült fel.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A helyzet romlása miatt 31 gépet, az összes Airbus A380-ast és A330-ast, valamint Boeing 747-est kivonja a flottából a társaság, de elbocsát 395 pilótát is.

A menedzsment a járványhelyzettel indokolta a lépést, és jelezte: megkezdték a tárgyalásokat a beszállítókkal és lízingcégekkel, hogy csökkentsék a díjaikat.

A Thai Airways egyik fő gondja az eladósodottság, kötelezettségeinek értéke 9,1 millió USA-dollárral meghaladja a vagyontárgyak könyv szerinti értékét, törzstőkéje pedig negatívban van. A tavaly szeptember 30-án végződött pénzügyi évéről van a legfrissebb eredménykimutatása, e szerint 720 millió dollár vesztesége keletkezett a 2020. január-szeptemberi időszakban.