Mivel a Lufthansa nincs meggyőződve arról, hogy az üzleti osztályon utazók száma visszaáll a járvány előtti szintre, a német társaság ehhez igazítja a repülőgépei kabinjának kialakítását, ennek rovására növelnék a prémium turista osztályt.
Carsten Spohr, a Lufthansa-csoport vezérigazgatója már február közepén egy videokonferencián is felvetette: előfordulhat, hogy az üzleti osztályon utazók száma soha nem fogja elérni a 2019-es szintet. Akkor azonban a tervekről nem beszélt részletesebben.
A ma megjelent 2020-as pénzügyi évről szóló jelentésben a kabintermékekkel kapcsolatban annyi szerepel, hogy 2023-ban várható a régóta tervezett új üzleti osztályú berendezés bemutatása.
Eredetileg a Boeing 777-9-eseken vezették volna be a terméket, de az új típus folyamatos csúszása miatt erről letettek, ezért vagy az Airbus A350-esen, vagy a Boeing 787-9-esen várható az új kialakítás debütálása.
Az Aerotelegraph cikkében a vezérigazgató közlésére hivatkozva írt arról, hogy a prémium turista osztály méretét az üzleti kabinrész rovására növelnék meg, de arról nem tudni, hogy mikortól, és mely repülőgéptípusokat érintheti az átalakítás. A társaság szóvivőjének tájékoztatása szerint még nem született végleges döntés az ügyben.
A vezérigazgató elmondása szerint elsősorban az európai és észak-amerikai piacokon várható a visszaesés, Ázsiában azonban a folyamatosan bővülő középosztály, valamint a gyorsan fejlődő vállalatok kompenzálhatják a járvány miatt kieső, eddig a prémium termékeket választó utasokat.