Ebben az évben sem vár tavalyhoz képest sokkal több utast a frankfurti repülőtér üzemeltetője, ezért több ezer dolgozóját elbocsátja, az új, 3-as terminál átadását pedig további egy évvel 2026-ra halasztják.
A DPA hírügynökség jelentését az Aero.de szemlézte Németország legforgalmasabb légikikötőjének közleményéről. A frankfurti reptér üzemeltetője arról tájékoztatott, hogy 2020-ban 19 millió utast regisztráltak, ehhez képest idén csupán 20-25 millióra becslik az érkező és induló utasok számát, noha pár hete még 32 milliós forgalommal számoltak. A friss előrejelzés szerint a járvány előtti szintet (70 millió) 2026-ra érhetik el.
Stefan Schulte, a Fraport vezérigazgatója ennek ellenére azt mondta, már látják a fényt az alagút végén, legkésőbb a nyáron újraindul a légiközlekedés, a kihasználatlanság miatt lezárt 2-es terminált júniusban ismét megnyithatják.
Emellett az észak-nyugati (28R/07L) futópályát, amelyen most repülőgépeket tárolnak, akár még korábban is visszaadhatják a forgalomnak.
Az elmúlt egy év azonban jelentős anyagi terhet jelentett az üzemeltető számára, nem csak azért, mert a vállalat papírjainak értéke a 2020 év elejéhez képest harmadával alacsonyabb.
A társaság bevétele tavaly 55 százalékkal 1,7 milliárd euróra csökkent, és a költségcsökkentő intézkedések ellenére rekordméretű, 658 millió eurós veszteséget jelentett. Egy évvel korábban, 2019-ben még több mint 400 millió euró nyereség volt.
A Fraport közölte továbbá, hogy négyezer fős elbocsátásra készül, ennek költségeit már biztosították. Emellett újabb egy évvel 2026-ra tolták az építés alatt álló 3-as terminál átadását, de a munkálatokat nem szakítják meg, csak lassítják.
Az egykori katonai zóna helyén létesülő 3-as terminál egy részét a diszkont légitársaságoknak szánták, a G mólót eredeti tervek szerint tavaly kellett volna átadni a forgalomnak. A 3 milliárd euróba kerülő teljes terminál eredeti tervek szerint 2023-ban nyílt volna meg.