Johan Lundgren szerint akkora pénzügyi segítséget kaptak a kormányoktól a „preferált” légitársaságok, hogy azt már nem csak üzemelésre lehet fordítani, így ez versenyhátrányt okoz azoknak, akik nem részesültek ilyenben.

Az Eurocontrol Straight Talk videokonferenciáján Johan Lundgrend Easyjet-vezér arról beszélt, hogy mi a véleménye az állami támogatásokról. Úgy fogalmazott: nem zavarja, ha versenytársai állami támogatást kaptak, mert példátlanul súlyos válságba került a légiközlekedés, tehát nem meglepő, hogy a kormányok egyes cégeket kisegítenek.

Azonban az a mennyiségű pénz, amelyet rendelkezésre bocsátottak, már az üzemelés mellett olyan beruházásokra is fordítható, amelyeket a légitársaságok egyébként nem engedhettek volna meg maguknak, és ezért torzítja a versenyhelyzetet a beavatkozás – vélte Lundgren.

Fotó: easyJet

Hozzátette még, hogy üzemelés szempontjából a rosszul menedzselt, de állami forrásokból működő cégek elleni „versenyt” nem is lehet igazi kihívásként értékelni, a plusz források ellenére pedig ezek a vállalatok nem fognak jobban, hatékonyabban működni.

Johan Lundgren ismét nonszensznek nevezte azt a felvetést, hogy a 80/20-as résidőszabály (a meglévő reptéri slotok 80 százalékát használni kell, különben elveszíti őket az adott cég) felfüggesztésének meghosszabbítása a nyárra versenyhátrányt jelent. Szerinte nincs mitől tartani, mert ha lehet, akkor mindenki repülni fog, használni fogja a résidőket.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Leszögezte, hogy a fenntarthatóság sokkal nagyobb szerepet kap majd a járvány utáni időszakban. Meglátása szerint a hidrogénalapú és az elektromos meghajtás, valamint a fenntartható forrásból származó üzemanyag együtt fogja az Európán belüli légiközlekedést karbonsemlegessé tenni, ezek között nem lesz egyetlen uralkodó technológia.

Megjegyezte, hogy vonatokkal nem lehet kiváltani a legtöbb rövid légi jártot, mert nem olyan fejlett a vasúti hálózat, másrészt mire megtérülne a beruházás, addigra már karbonsemleges lesz a légiközlekedés is.

Emellett azonban fontosnak nevezte, hogy átmeneti jelleggel az utasoknak mindenki felkínálja a szén-dioxid-kibocsátás kompenzálásának lehetőségét, mert ma ez az egyik legfontosabb kezdeményezés, amelyet szerinte az államoknak is támogatniuk kellene.