További intézkedéseket tesz a Lufthansa-csoport annak érdekében, hogy tovább csökkentse költségszintjét. Amellett, hogy újabb megtakarítások várhatók, a cég működési formája is megváltozik, és tőkebevonást is előkészítenek.

A légitársasági csoport lapunkhoz eljuttatott közleménye szerint az elmúlt időszakban jelentősen emelkedett a foglalások száma, 2021 második negyedévében már megállhat a készpénz kiáramlása. Az utasforgalom júniusban még a járvány előttinek a 30, augusztusban viszont már az 55 százaléka lehet, egész évben pedig a felkínált kapacitás 40 százalék körül alakulhat.

Forrás: Lufthansa

Ennek ellenére a német állam 9 milliárd eurós támogatásával megsegített légitársaság az eddigieken túl újabb lépéseket tesz, hogy csökkentse az üzemelés költségeit.

A reorganizációnak köszönhetően 2024-ig 3,5 milliárd euró kiadást spórolnak meg a bérköltség csökkentésével, az üzemelés egyszerűsítésével és a flottamodernizációval, ennek fele 2021 végéig realizálódik.

Eddig mintegy 900 millió euróval mérsékelték a személyi jellegű ráfordításokat, de 2023-tól újabb ekkora összegre lehet számítani a további elbocsátásokkal, bár ennek mértékét a csoport egyelőre nem hozta nyilvánosságra. Legutóbbi hivatalos álláspont szerint 100 ezer dolgozója marad a cégnek, a járvány előtt 137 ezerhez képest.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A cég hatékony ügymenete érdekében már megszüntették a Sun Express Deutschland leányvállalatot, most azonban a teljes csoport működési modelljének átalakítása várható.

A céget az integrált vállalatirányítás helyett a taglégitársaságoknak nagyobb szabadságot és hatékonyabb munkavégzést biztosító holding modell felé tolják, továbbá eladják a Lufthansa Technik egy részét, valamint a földi kiszolgáló LSG és az üzleti utazásokat kezelő Airplus teljes egészét.

Utóbbi két cég értékesítésével azonban addig kivár a Lufthansa, amíg nem sikerül „megfelelő” mennyiségű pénzt szerezni az eladásból.

Ezekkel a lépésekkel a csoport arra számít, hogy 2024-re 8 százalékra tudja feltornászni a nyereségességét, a befektetett tőke megtérülési mutatója pedig legalább 10 százalék lehet.

A Lufthansa-csoport nem zárta ki, hogy újabb tőkeinjekciót hajtsanak végre, ezért megbízták a Bank of America, a Deutsche Bank, a Goldman Sachs és a GP Morgan vállalatokat, hogy segítsék ebben a légitársaságot. A folyamatban a Reutersnek nyilatkozó német pénzügyminiszter szerint az állam is részt vehet majd.