A nyári utazási szezon beindulása sokat segített az európai légitársaságok anyagi helyzetén, de összességében még veszteséges az üzemelésük. A következő negyedév viszont már szinte mindenhol nyereséges lehet.
Legutóbb a Lufthansa-csoport számolt be a június 30-án zárult első pénzügyi féléve eredményeiről, e szerint a német légitársasági csoport 5,7 milliárd euró bevételhez jutott és 1,8 milliárd euró veszteséggel zárta az időszakot, előbbi 31 százalékkal rosszabb, utóbbi 50 százalékkal jobb eredmény, mint tavaly.
Ebben jelentős szerepe volt a második negyedévnek, amikor a fellendülő forgalom miatt megállt a készpénz kiáramlása a cégtől a növekvő bevételek miatt, ugyanakkor a költségcsökkentő lépésekre is szükség volt.
A Lufthansánál most 2019-hez képest 30 ezerrel kevesebben, 100 ezren dolgoznak.
Ha nem szigorodnak az utazási szabályok, akkor a Lufthansa-csoport várakozásai szerint a 2019-es kapacitás alig 40 százalékát tudja biztosítani éves átlagban, a harmadik negyedév pedig üzemi szintű nyereséget hozhat.
Az Air France-KLM bevételei 4,9 milliárd eurót tettek ki az első félévben, 20 százalékkal kevesebbet, mint tavaly ugyanilyenkor. Az első féléves üzemi eredmény 4 százalékkal több, 874 millió euró veszteséget mutatott az egy évvel korábbihoz viszonyítva.
Előrejelzésében az Air France-KLM azzal számol, hogy a harmadik negyedévben üzemi szintű nyereséggel zár majd, a kapacitás pedig az utazási korlátozások változásától függően a 2019-es szint 60-70 százaléka lehet.
Az International Airlines Group (IAG) is hasonló eredményekről adott számot. A bevétel a tavalyihoz képest 58 százalékkal volt alacsonyabb és 2,2 milliárd eurót tett ki, az adózás utáni veszteség 2 milliárd euróra rúgott, de ez 46 százalékkal jobb, mint egy évvel korábban.
Érdekesség, hogy a csoporton belül a lazább utazási szabályok miatt a spanyol érdekeltségű Iberia és Vueling teljesített a legjobban.
Kilátásairól az IAG nem közölt adatokat.